Svaka generacija ima neke svoje specifičnosti i životne navike koje se razlikuju u odnosu na prijašnje generacije. Tako je i s generacijom Z, mladima koji su odrasli u potpunu drukčijem svijetu u odnosu na starije generacije. Njima je ono što se događa u digitalnom svijetu ponekad važnije od onoga što se događa u stvarnosti, a po brojnim primjerima vidimo i kako se njihov odnos prema poslu razlikuje u odnosu na “starije”.
tri vijesti o kojima se priča


Prema ranijim istraživanjima i komentarima poslodavaca, nije neuobičajeno da se prvi dan posla jednostavno ne pojave na svom radnom mjestu, njihovi su zahtjevi od prvog radnog dana puno veći u odnosu na zahtjeve starijih generacija koje su jednostavno bile presretne što su opće dobili priliku za posao.
Na Tech Timesu, na temelju razgovora s poslodavcima, objavljene su još neke zanimljivosti oko radnih navika mladih koje ih baš ne pokazuju u najboljem svjetlu. Dio njih tako nema problema s osjećajem kako se za posao trebaju srediti, već na radno mjesto dolaze u - trenirkama. Također, poslodavci tvrde da dio njih ured trenira kao svoju spavaću sobu i mjesto na kojem će se družiti te upozoravaju kako ne poštuju i ne slušaju upute starijih i nadređenih.
Dođu na razgovor na posao i - pišu poruke
Svoje nepoštivanje nadređenih i radnih mjesta pokazuju već prilikom razgovora za posao kojeg ponekad prekidaju kako bi poslali poruku ili odgovorili na poziv.
U nekim slučajevima situacija je takva da poslodavci sve više koriste usluge profesionalnih trenera za bonton koji mlade moraju uputiti s pravilima ponašanja na radnom mjestu. Dakle, neke stvari oko ponašanja na poslu koje se u biti čine zdravorazumske, generaciji Z nisu tako jasne pa im netko treba objasniti kako se ponašati, što smiju, a što ne smiju raditi. Ono što je posebno nevjerojatno, a svakako i zabrinjavajuće jest što, ne samo da generacija Z zapostavlja pravila vezana oko poslovnog dress codea, već što zapostavljaju i - higijenu.
Na ove probleme, neslaganja i razlike u razmišljanju i ponašanju u generacijama poslodavci su počeli sve više upozoravati nakon što su se zaposlenici počeli vraćati u urede nakon pandemije. Dio njih sada ide na tečajeve u kojima im se objašnjava kako razgovarati sa svojim šefovima, kako održavati kontakt očima pa čak i o održavanju higijene.
S obzirom na to da je riječ o sve većem problemu, na nekim američkim sveučilištima počeli su održavati radionice poslovnog bontona i ponašanja prilikom razgovora za posao te ponašanja u uredima. Prema navedenim primjerima, to se čini kao odlična odluka.
Izvor: Tech Times