Znate li tko će bolje od policije predvidjeti nemire i prosvjede?

Istraživanje temeljeno na neredima u Londonu pokazalo je kako su se mogli predvidjeti na temelju objava s Twittera

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.06.2017. / 12:04

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Policija sve češće prati društvene mreže u potrazi za kriminalnim aktivnostima te su u više slučajeva kriminalci uhićeni upravo zbog njihove aktivnosti na internetu i društvenim mrežama. No, osim za praćenje kriminalaca, društvene mreže, odnosno ponajviše Twitter, policiji mogu pomoći i u predviđanju nemira i prosvjeda – barem je tako pokazalo istraživanje koje su proveli znanstvenici sa sveučilišta u Cardiffu i čiji su rezultati objavljeni prošlog mjeseca.

U istraživanju koristili su algoritam koji je analizirao više od 1,6 milijuna tvitova povezanih s nemirima u Londonu iz 2011. godine – posebna pažnja posvećena je faktorima poput lokacije i vremenu objavljivanja tvitova kao i ključnim riječima (i nekim njihovim varijantama) te učestalosti objave takvih ključnih riječi koji se mogu povezati s neredima, protestima i slično. Pokazalo se da je algoritam, na temelju tih informacija s ove društvene mreže, uočio opasne situacije čak sat vremena prije prvih policijskih izvještaju u svim, osim u samo dvije situacije koje su proučavane.

Ovo je istraživanje pokazalo ono što već dugo vremena znamo – društvene mreže, a pogotovo Twitter, najvažnije su platforme na kojima će korisnici objavljivati komentare na svakodnevne situacije, pogotovo na situacije povezane s neredima, protestima i kriminalnim aktivnostima, komentirao je jedan od koautora ovog istraživanja Pete Burnap. On je napomenuo kako ovakve metode nikada ne bi smjele zamijeniti tradicionalne policijske sustave nadzora i praćenja te bi se trebale koristiti kao podrška takvim aktivnostima policije.

Naravno, i bez rezultata ovog istraživanja, policija je svjesna kolika je moć društvenih mreža te da će korisnici koji svjedoče kriminalnim aktivnostima svoja zapažanja, komentare, fotografije i videozapise najčešće prvo objaviti upravo na društvenim mrežama tako da će i u budućnosti sve veću pažnju posvetiti objavama korisnika na Twitteru, Facebooku i drugim mrežama.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti