Izvedena prva prava zračna borba između vojnog pilota i umjetne inteligencije u proširenoj stvarnosti

Dvije američke tvrtke nedavno su upriličile prvu u svijetu blisku borbu pravog zrakoplova i virtualnog neprijatelja kojim upravlja umjetna inteligencija.

Branimir Vorša | 17.11.2020. / 14:38

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Eksperiment bliske zračne borbe između pravog zrakoplova s pilotom i virtualnog neprijatelja kojim upravlja umjetna inteligencija provele su tvrtke Red 6 i EpiSci, a riječ je o prvom koraku prema sličnoj tehnologiji koju testiraju američki vojni piloti i koja im omogućuje borbu protiv virtualnih protivnika u sklopu obuke s proširenom stvarnosti.

Takav koncept zračne obuke mogao bi drastično smanjiti troškove jer u klasičnoj obuci pravi piloti i pravi zrakoplovi moraju glumiti neprijatelja, a to samo povećava rizik od zračnih nesreća. Isto tako, tim bi se konceptom mogao riješiti i problem taktičkog izazova kad je riječ o repliciranju realističnih neprijateljskih zrakoplova.

U provedenoj bliskoj zračnoj borbi uživo sudjelovali su eksperimentalni zrakoplov Berkut 560 tvrtke Freeflight Composites te neprijateljski zrakoplov u obliku računalno stvorene projekcije na zaslonu proširene stvarnosti kacige pilota u Berkutu.

Taj virtualni neprijateljski zrakoplov bio je kineski zrakoplov J-20 pete generacije, čiji je program izradila tvrtka EpiSci.

Neobičan zračni dvoboj dogodio se pored zračne luke Camarillo u Kaliforniji.

Dok će se možda u budućnosti koristiti autonomni sustavi za kontrolu borbenih zrakoplova, ovaj je sustav sad spreman pružiti sposobnosti iduće generacije našim programima obuke, pružaju trenutačnu prednost američkom ratnom zrakoplovstvu i njegovoj sposobnosti da održava borbene pilote svjetske klase. Upoznajući ih s ovom tehnologijom sada, oni će biti još više spremni za korištenje bespilotnih alata u budućnosti, naglašava Chris Gantile, potpredsjednik EpiScijevih Taktičkih autonomnih sustava.

EpiSci je zapravo inspiraciju povukao iz rada DARPA-e i njihova programa Alpha Dogfight kako bi napravio svoju Tactical AI tehnologiju u hibridnom sustavu umjetne inteligencije. Na taj se način u pilotsku kabinu pravog zrakoplova prenosi ono što se dosad moglo naći samo u klasičnim vojnim simulatorima.

U eksperimentu je korišten i Zračni taktički sustav proširene stvarnosti (ATARS) kojeg je razvila tvrtka Red 6 i koji uključuje zaslon te kontrolne sustave potrebne za uvođenje proširene stvarnosti u stvaran svijet pilotske kabine te za interakciju virtualnih neprijatelja s okolinom baš kao da se i nalaze u stvarnom svijetu.

S dodatnom integracijom Tactical AI-ja u našu platformu, sad možemo imati interakciju s bilo kojim prijetećim zrakoplovom. To otvara spektakularne mogućnosti za obuku, kaže Dan Robinson, osnivač i izvršni direktor tvrtke Red 6.

O Robinsonovu simulatoru koji testira američko ratno zrakoplovstvo već smo ranije pisali.

No Tactical AI potencijalno se može koristiti i za mnogo  više od samog repliciranja neprijateljskih borbenih zrakoplova u zračnoj obuci. Primjerice, pomoću njega bi se u proširenoj stvarnosti mogla provesti obuka leta s virtualnim bespilotnim letjelicama iz programa Loyal Wingman.

Piloti budućnosti morat će se osjećati ugodno u tandemu s umjetnom inteligencijom, a obuka je idealno mjesto za upoznavanje s tom tehnologijom, ističe na kraju Gentile.

Izvor: The Drive

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti