Nakon ovoga, mnogi će se s pravom zapitati gdje je granica, usput je ključno pitanje što Facebook namjerava promijeniti, ako će se to uopće dogoditi, kupovinom WhatsAppa.

Sredinom siječnja pozabavili smo se dominacijom Googlea na tržišnom planu, prenijevši vijest kako je Google sam potrošio više nego svi njegovi glavni konkurenti zajedno. Prema tadašnjim podacima, Google je u dvije godine investirao u razne tvrtke 17 milijardi dolara, u komparaciji s tim iznosom sve ostale mega-IT kompanije, uključujući i Facebook, uglavnom su nudile dojam statista. A onda se dogodilo da Facebook samo jednom, jedinom akvizicijom premaši dvogodišnji iznos investiranja koji je Google uložio u razno razne kompanije...

Facebook je ovim potezom šokirao IT svijet i to nije pretenciozna rečenica, dovoljno je pogledati reakcije na webu, posebno Twitteru, da bi se zaključilo kako je ekipa ostala „paf“ nakon što je objavljena vijest da će Facebook portošiti 16 milijardi dolara na kupovinu WhatsAppa. Da, istina je kako nije riječ o „kešu“ (uostalom, malo kada je riječ o gotovini), ali to ne mijenja činjenicu kako je ovo najveća kupovina u IT industriji.

Gotovo dvostruko će Facebook platiti WhatsApp nego što je 2011. Microsoft platio za kupovinu Skypea, a posljednja velika investicija, kada je Lenovo platio 2,9 milijardi USD za Motorolu koju je kupio od Googlea naspram ovoga izgleda pomalo smiješno. Ključno je pitanje zašto je Mark Zuckerberg platio ovu, prema mnogima, apsolutno preveliku i pomalu suludu cifru? Istina, WhatsApp je popularna aplikacija, trenutačno je koristi 450 milijuna ljudi diljem svijeta, prema predviđanjima do početka iduće godine bi mogla dosegnuti brojku od milijardu korisnika...

Ali, opet, ako Facebook neće mijenjati ime WhatsAppu, ako je neće integrirati u svoju platformu, ako neće zamijeniti Facebook Messenger, u čemu je onda tajna? Je li ovo samo dokazivanje dominacije, je li Zuckerberg odlučio „pokazati mišiće“ i reći „eto, ja mogu potrošiti i ovakvu sumu novaca“, kao što tvrdi nemali broj analitičara? Nije nemoguće, jer ego je opaka stvar, pogotovo kada igrate utakmicu s najvećim igračima svijeta, a i ovo je, valjda, u tom svijetu jedan od pokazatelja koliko ste zapravo moćni...

WhatsApp nije revolucionarna aplikacija, ne nudi ništa što već ne postoji na tržištu, možda čak nije ni najbolja u svojoj niši, baš zato se mnogi pitaju otkud je i kako izračunata vrijednost od 16 milijardi USD? Nitko, nikada u povijesti nije platio toliki iznos za jednu, jedinu aplikaciju koliko god ona dobra bila, pa se baš zato svi pitaju u čemu je zapravo tajna. Iskreno, ni meni nije jasno zašto je Zuckerberg kupio WhatsApp za ovaj iznos. Osim ako stvarno nije želio pokazati da je frajer i da to može, što zapravo uopće nije nemoguće, koliko god to ludo izgledalo...  

Foto via Mashable 

Je li Mark Zuckerberg kupovinom WhatsAppa samo želio 'pokazati mišiće'?