Promjene u automobilskoj industriji nisu tako brze kao u npr. mobilnoj industriji koja je iznimno dinamična i stvari se konstantno mijenjaju, no svima koji prate ovo tržište jasno je u kojem smjeru ide industrija i kakve promjene možemo očekivati. Najveća promjena je, naravno, fokusiranje na električne automobile (a sljedeći korak su autonomna vozila) te su tijekom posljednjih godina najveće automobilske kompanije predstavile vlastita električna vozila i najavili su nove modele za budućnost.

Mercedes, BMW, Audi, Volvo i brojne druge kompanije već neko vrijeme razvijaju automobile na struju, a iako električna vozila neće zamijeniti benzince i dizelaše tako skoro, prvi od mnogih koraka ka potpuno električnoj budućnosti na našim cestama već su napravljeni.

Najveći problemi ovakvih automobila su baterije – osim manjeg dosega u odnosu na benzince, problem je stajanje na punionicama (kojih i dalje nema dovoljno, no njihov je broj sve veći) i vrijeme samog punjenja, iako se zahvaljujući brzim punjačima i na ovom polju ostvaruje napredak.

No, svi bi ti problemi s vremenom, nadamo se, trebali biti riješeni, a prema Angeli Merkel Europska unija ima još jedan problem čijem se rješavanju što prije trebaju okrenuti, a to je proizvodnja baterija za e-automobile.

Naime, kako se ova industrija okreće električnoj mobilnost, u EU bi trebali početi razmišljati o proizvodnji vlastitih baterija (možda bi njemačka kancelarka mogla svratiti do Svete Nedjelje i vidjeti što se sve radi po tom pitanju u laboratorijima Mate Rimca). Merkel je komentirala kako je "lijepo" ako kineske kompanije na teritoriju EU otvaraju tvornice za proizvodnju baterija jer je to ipak proizvodnja unutar Unije, no nije sigurna jeli baš to "bio naš san" – da Europa ne može sama proizvoditi vlastite baterije i još je jednom naglasila kako će proizvodnja baterija biti od "iznimne važnosti" za Europu tijekom sljedećih desetljeća.

Izvor: Reuters