Prije pet godina kompanija BrellaBox pokušala je na Shark Tanku progurati svoj projekt iznajmljivanja kišobrana na sličan način na koji se iznajmljuju romobili i bicikli. Cijena najma za 12 sati iznosila je, prema njihovom poslovnom planu, 1,5 dolara za prvih dvanaest sati. Poznati poduzetnik i voditelj tada je u Shark Tanku komentirao kako je ideja najma kišobrana možda jedna od najgorih poslovnih ideja za koje je čuo.
To nije obeshrabrilo jedan kineski startup koji je godinu dana kasnije pokrenuo sličan biznis, no nakon samo tjedan dana ostali su bez gotovo svih od 300 tisuća kišobrana koje su iznajmljivali po kineskim gradovima.
Prošle godine startup Rentbrella također se uputio u sličan poslovni pothvat te su u New Yorku pokrenuli biznis najma kišobrana putem aplikacije. Na određenim pozicijama u gradu postavili su posebne kioske na kojima se kišobrani mogu unajmiti, no prije toga potrebno ih je otključati putem aplikacije, za što je potrebna prethodna registracija.
Princip rada Rentbrelle je zanimljiv zato što je najam kišobrana - besplatan. Barem u prva 24 sata. Kada počne padati kiša, umjesto kupovine novog kišobrana, moguće je kišobran uzeti s posebnog kioska i, ako ga se sljedeći dan vrati, ne treba platiti njegovo korištenje. Ako ga se vrati nakon više od jednog dana, onda je potrebno platiti 2 dolara, ako je zakasnina 2 dana onda još dva dolara, a u slučaju da ga se ne vrati u tom periodu od 3 dana (dakle, besplatna 24 sata i još dva dana po dva dolara), onda se s računa korisnika skida 16 dolara, čime oni postaju i vlasnici tih kišobrana.
S obzirom na to da se od dva dolara po danu najma ne može zaraditi dovoljno novaca da njihov biznis bude održiv, u ovom startupu vjeruju kako novac mogu zaraditi od oglašavanja na kišobranima i kioscima. Sličan takav projekt već je pokrenut u San Paolu te je, ponajviše zahvaljujući plaćanju oglasa jedne osiguravajuće kompanije, danas profitabilan. U Rentbrelli se nadaju kako će isto moći napraviti i s njihovim biznisom u New Yorku, jednom kada budu imali sto stanica s kišobranima koje, među inim, namjeravaju rasporediti i na stanicama podzemne željeznice.
Što se planova za ovu godinu tiče, oni uključuju i širenje po Europi - početkom godine prvo u Londonu, a naknadno i u druge europske i američke gradove. Za planove širenja dobili su 7 milijuna dolara koje su u Rentbrellu uložili investitori ponajviše iz Brazila.
Izvor: NY Post