Krajem prošlog tjedna Teslin Model S zabio se u stražnji dio zaustavljenog vatrogasnog vozilo brzinom od oko 100 km/h – bez ikakva kočenja. S obzirom na veliku brzinu, 28-godišnja vozačica dobro je prošla samo sa slomljenim gležnjem, dok je vozač vatrogasnog vozila zadobio lakše ozlijede pa nije ni morao u bolnicu.

Odmah nakon informacija o ovoj nesreći koja se dogodila u South Jordanu u američkoj savezno državi Utah, većina ljudi postavila je isto pitanje – je li automobilom upravljao autopilot. Za službeni odgovor morat ćemo sačekati završetak policijske istrage te ekipu iz Tesle koja će provjeriti podatke s računala (još nisu počeli s istragom), no vozačica je policiji rekla kako je autopilot bio uključen tijekom vožnje – čime je direktnu krivnju prebacila na Teslin softver.

Elon Musk, policija i Tesla više su puta upozorili vozače ovih automobila kako njihov softver za autonomnu vožnju nije usavršen i vožnja se nikada ne smije prepustiti samo računalu, već vozači uvijek moraju imati ruke na volanu kako bi bili spremni na eventualne probleme u vožnji.

Osim što je prepustila svoju sudbinu u ruke autopilotu, vozačica tog automobila priznala je kako je, umjesto da ima ruke na volanu i pazi na promet, tijekom vožnje koristila mobilni telefon.

Iako je potrebno prvo sačekati službene rezultate istrage, ako se ova informacija da je vozilom upravljao autopilot koji nije prepoznao veliko vatrogasno vozilo koje je bilo zaustavljeno na semaforu, to će biti novi veliki problem i za Elona Muska i Teslu, ali i za sve kompanije koje razvijaju autonomne automobile.

Podsjetimo, nedavno su u odvojenim nesrećama poginule dvije osobe – žena koju je udario Uberov automobil (navodno senzori nisu bili dovoljno dobro podešeni te iako su senzori prepoznali njeno kretanje po cesti, nisu reagirali) te vozač Tesle u Kaliforniji koji je udario u zid dok je vozilom upravljao autopilot.

Američka policija nedavno je podsjetila sve vlasnike Teslinih vozila kako je apsolutno sva odgovornost upravljanja automobilima na njima te se nikada ne smiju osloniti na autopilot koji im daje lažni osjećaj sigurnost, no kako smo vidjeli, može i pogriješiti, a u slučajevima kada softver upravlja automobilima te pogreške mogu biti kobne.