Prije nekoliko godina Volvo je najavio neke sigurnosne opcije koje bi trebale smanjiti broj prometnih nesreća i broj stradalih u prometu. Tada su najavili ograničenje brzine u svojim novim automobilima na 180 km/h, mogućnost uspostave tzv. geoograde s kojom bi brzina oko škola i bolnica bila dodatno ograničena te opciju s kojom bi roditelji mladim vozačima mogli ograničiti maksimalnu brzinu.

Slično kao ekipa iz Volva razmišljaju i u Renaultu te su ovaj tjedan najavili nove sigurnosne opcije, a jedna od njih odnosi se i na maksimalnu brzinu pa će tako budući modeli Renaulta i Dacie moći uhvatiti maksimalno 180 km/h. Za hrvatske, ali i većinu europskih cesta, jasno je kako je to i više nego dovoljno, odnosno to je čak i previše s obzirom na to da je maksimalna dopuštena brzina na našim autocestama 130 km/h. Ograničenje brzine na 180 km/h ipak se neće odnositi na sva vozila te će modeli namijenjeni bržoj i sportskoj vožnji moći razviti veće brzine.

Ograničenje je samo jedna od najavljenih opcija koja bi u budućnosti trebala omogućiti još sigurniju vožnju te manje nesreća i stradalih u prometu. Druga opcija odnosi se na analizu načina vožnje vlasnika automobila korištenjem senzora zahvaljujući kojima će vozači dobiti Safety score, odnosno ocjenu za način na koji upravljaju automobilom. Također, najavljen je i tzv. sigurnosni trener koji će prikupljati prometne informacije i podatke o stanju na cestama te informirati vozača o potencijalnim rizicima koji mu prijete na ruti koju je odabrao. Isti će sustav upozoriti vozača ako se nalazi na dijelu prometnice na kojem su nesreće učestalije, kako bi dodatno povećao pozornost tijekom vožnje.

Još jedan sigurnosni mehanizam koji planiraju u Renaultu - u slučaju da vozač izgubi kontrolu nad vozilom ili se onesvijesti jest aktivacija privremenog autonomnog moda. U tom slučaju računalo bi na kratko preuzelo kontrolu nad vozilom i smanjilo brzinu, sve dok vozač ne bude u mogućnosti ponovno ovladati volanom.

Izvor: Auto Express