Mali kineski satelit snimio je fotografije širokog područja oko jednog američkog grada u svega 42 sekunde, a smatra se da je to znatno brže od mnogih drugih komercijalnih satelita. Fotografija koju je taj kineski satelit napravio ispala je dovoljno oštra da se na njoj može identificirati vozilo na cesti, piše South China Morning Post.

Prema istraživanju o kojem je taj kineski list izvjestio, navedeni mali komercijalni satelit težak jednu tonu, koji se zove Bejing-3, i koji je u Zemljinu orbitu lansiran u lipnju 2021. godine, napravio je detaljan pregled jezgre zaljeva San Francisco, a riječ je o površini od 3800 kvadratnih kilometara (cca. 61x61 kilometar).

Ilustracija Tiangong-1 (Foto: CMSA) Bliski susreti u svemiru: Muskovi sateliti zamalo su se sudarili s kineskom svemirskom postajom

Snimljena fotografija imala je rezoluciju od 50 centimetara po pikselu i napravljena je s visine od 500 kilometara iznad Zemljine površine. Prema riječima kineskih znanstvenika, test satelitovih performansi otkrio je da on može snimati fotografije i dok izvodi rotirajući manevar u orbiti i do 10 stupnjva u sekundi. Takvo što dosad nije zabilježeno kod komercijalnih satelita.

Istraživanje objavljeno je u kineskom znanstvenom časopisu Spacecraft Engineering.

Kinezi su u relativno kratkom vremenskom periodu napravili velike skokove u satelitskoj tehnologiji. Razina naše tehnologije dosegla je vodeći status u svijetu, rekao je Yang Feng, iz kineske kompanije DFH Satelite Company i voditelj spomenute studije.

Prema istom istraživanju, Bejing-3 se smatra najpokretljivijim satelitom u smislu brzine i mogao bi biti jedan od najmoćnijih orbitalnih opservatorijskih satelita površine Zemlje dosad napravljenih, unatoč njegovoj manjoj veličini i niskoj cijeni.

Propadanje jasena Sateliti i strojno učenje štite šume poljskog jasena od izumiranja

Za razliku od dosadašnjih komercijalnih satelita, Bejing-3 može zbog svoje pokretljivosti izvesti opservacijske radnje za koje se prthodno smatralo da su tehnički nemoguće, poput primjerice uzimanja fotografija vijugave rijeke Yangtze, čija dužina iznosi 6300 kilometara i koja teče od Tibetanskog platoa do Istočnokineskog mora i to sve u jednom preletu.

Bejing-3 navodno može organizirati svoju turu letenja neovisno, nadgledajući do 500 svjetskih regija od interesa sa, do ugrubo 100 dnevnih preleta. U tome mu pomaže i umjetna inteligencija koja je integrirana u njega.

Taj satelit može otkriti i postojanje specifičnih ciljeva te pružiti zemaljskoj kontroli njihove fotografije.

Za usporedbu, Bejing-3 je dva do tri puta brži od najnaprednijeg američkog opservatorijskog satelita WorldView-4 (WV-4). Isto tako ima veći pojas skeniranja od WV-4, odnosno ima 23 kilometra nasuprot 13 kilometara WV-4.

Kinezi priznaju da WV-4 može pružiti ipak nešto detaljnije fotografije, ali kažu da dok njihov satelit ne može snimiti broj registarskih oznaka, može, primjerice, pokazati o kojem je modelu vojnog vozila riječ.

No, Kinezi su riješili problem kojeg njihovi američki kolege dosad nisu uspjeli riješiti, a to su vibracije koje se javljaju tijekom promjene pozicije satelita, što u konačnici smanjuje rezoluciju fotografija. Bejing-3 smanjuje te vibracije znatno bolje od WV-4.

Izgradnja ruskog modula za ISS Rusi planiraju nešto dosad neviđeno u svemiru, orbitalnu stanicu koja će imati svoj "oblak" satelita

Solarni paneli na njemu dizajnirani su tako da spriječe njegovo njihanje prilikom brzih i naglih okreta.

Taj satelit navodno može pohraniti i do terabajta fotografija te prenijeti podatke na površinu brzinom jednog gigabita u sekundi, što je navodno bolje od brzina američke konkurencije.

Kompanija koja stoji iza tog kineskog satelita tvrdi da Kina zapravo ima još puno prostora za rast u smislu optimizacije proizvodnje i opskrbnih lanaca, dok je tržište satelitskih fotografija i dalje pod dominacijom Zapadnih kompanija.

Izvor: Sputnik

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju