Iako niste vjerojatno čuli niti za Juricu, niti za njegovu kompaniju KupiKey, njegov posao cvijeta, i ne samo to, prihodi kompanije prošle su godine dosegli 7,5 milijuna kuna s 1,5 milijuna kuna dobiti — malo se kompanija može pohvaliti ovom brojkom.

No čime se Jurica bavi? Kako je uspio u tri godine ostvariti ovaj golemi uspjeh? Kako posluje ovaj skroman momak koji kaže da ne želi kupiti iPhone ili Samsung jer kaže: “ne volim marke, jer su overprice”, unatoč tome da može kupiti novi BMW bez problema, pročitajte u nastavku. 

 

“Primarna djelatnost KupiKey-a je prodaja računalnih igara, a osim toga ove sam godine odlučio pokrenuti svoj studio za izradu računalnih igara. S obzirom na dugogodišnje iskustvo u igranju i prepoznavanju potreba igrača smatram da možemo pokriti dobar dio tržišta.” ističe Jurica.

Na ideju o kompaniji došao je prilikom igranja. “U svakoj od njih, koliko got one bile dobro izrađene, osjetio sam odsustvo nekih elemenata igre ili mehanika te sam zbog toga želio kreirati teške ali zabavne igre.”

Sve je počelo, kaže, s 15 godina kad je igrao World of Warcraft gdje je prvo zarađivao virtualan novac, koji je polako pretvarao u stvaran novac.

Sa svega 21. godinom, šestoro zaposlenih i 7.5 milijuna prihoda, pitali smo Juricu kako mu uspijeva voditi takav posao, tako mlad. 

“Kada imate dobre i odgovorne zaposlenike koji s entuzijazmom rade svoj posao, posao kao da se vodi sam. Užitak je voditi takav tim, a mladost ne smatram nikakvom preprekom u kvalitetnom i odgovornom vođenju ili izvršavanju posla.”

Jurica i njegov tim rade na novoj igri, klasičnom “space avoideru”, koju će prodavati na svojoj platformi. “Igra ima elemente nadogradnji i mogućnosti napredovanja. U njoj igrač mora izbjegavati različite svemirske objekte, nadograđivati brod te pobijediti relativno teške bosseve , kod kojih igrač mora imati brze reflekse i odgovoriti na svaku prijetnju koja se pred njim nađe. “

Programiranje i dizajn se rade in-house dok dio elemenata outsourcaju, najviše zvukove i audio jer trenutno nemaju svoj studio za izradu istih.

Entuzijazma ne nedostaje, pa tako Jurica kaže kako se za pet godina vidi i dalje u tom poslu. 

“Ukoliko se nastavi ovako dobar rast poduzeća nadam se da bi mogli početi raditi i malo zahtjevnije računalne igre za širu publiku ili čak pokriti neko drugo tržište npr. mobilnih uređaja ili pak se okrenuti nekom inovativnijem obliku igranja kao što je npr. Oculus Rift.”

Od 1.5 milijuna kuna dobiti, Jurica neće kupiti Mercedes, niti kuću niti motor, već ulagati u daljnje poslovanje, pa kaže kako je dio dobiti već uložio u otvaranje studija za razvoj računalnih igara, dok je veći dio uložio u širenje postojećeg posla u prodaji igra.a

“Na taj način portfolio tvrtke ne čini samo jedna djelatnost koja zbog kretanja na tržištu može propasti. Ne kaže se uzalud da nije dobro sva jaja držati u istoj košari.”

Nagrada za uspješno poslovanje je, kaže, rast firme koji je uslijedio nakon reinvestiranja dobiti. 

“Sam pogled na rast onoga što ste postigli svojim radom predstavlja nagradu.”

Iako vrlo mlad, Jurica i dalje izlazi subotom, a u slobodnije vrijeme i dalje igra igre, gleda filmove i anime.

Što bi poručio svojim vršnjacima koji žele tvojim stopama?

Iako se možda čini da je školski sustav zastario, on ipak nudi osnove koje su potrebne za uspjeh (iako bi trebalo uvesti malo osvježenja). To znanje naravno treba nadograditi  samoedukacijom i upornošću.

Internet je danas prepun edukativnog sadržaja te ne morate za svaku stvar trčati u knjižnicu što uvelike olakšava stjecanje novih znanja i vještina. Iskoristimo ga. I dodao bih da nije istina da uspješni ljudi nemaju vremena za zabavu, oni samo svoje vrijeme bolje organiziraju.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju