Kada možemo očekivati potpuno autonomne automobile? Iz BYD-a nisu optimisti

U kineskoj automobilskoj kompaniji smatraju da je ova tehnologija jako daleka pa čak i gotovo nemoguća.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.04.2023. / 14:09

BYD E-SEED GT (Foto: Afp)

Automobili kojima upravljaju računala nisu neka daleka budućnost, već sadašnjost, što potvrđuje situacija u nekim američkim i kineskim gradovima u kojima možemo vidjeti robotaksije u kojima su prednja sjedala potpuno prazna dok prevoze putnike na njihovu željenu destinaciju. U ovu tehnologiju milijarde ulažu brojne automobilske, ali i tehnološke kompanije poput Googlea i Applea koje su uvjerene da bi autonomija jednom trebala stići u sve automobile, što će označiti kraj potrebe za ljudskim vozačima.

Slika nije dostupna Tesla skinuta s trona: Kineski BYD trenutačno je najveći svjetski proizvođač električnih vozila

No nisu svi u automobilskoj industriji uvjereni u to. Npr. u najvećem kineskom proizvođaču električnih vozila BYD smatraju kako je potpuna autonomna vožnja gotovo nemoguća te da postoje bolji načini na koji bi se mogla iskoristiti ta tehnologija - kao u proizvodnji u tvornicama.

Mislimo da je autonomna tehnologija koja je potpuno odvojena od ljudi jako, jako daleka i gotovo nemoguća, komentirao je glasnogovornik tvrtke Li Yunfei, a prenijeli su na CNBC-u. Tijekom sajma automobila u Šangaju, Yunfei je rekao kako u njegovoj kompaniji smatraju kako, razmišljajući o različitim aspektima poput sigurnosti, etike, regulacije i tehnologije, ne vide logiku korištenja ove tehnologije u automobilskoj industriji.

Naglasio je i jednu zanimljivu stvar, o kojoj se već i ranije puno govorilo, a to je krivnja u slučaju prometnih nesreća, pogotovo onih sa smrtnim posljedicama. Naime, kažu da godišnje 2 milijuna ljudi smrtno strada u prometnim nesrećama te je pitanje tko bi, ako cestama budu vozila autonomni automobili, preuzeo odgovornost za takve nesreće.

Dok tehnologije poput asistenata u vožnji kakve sve više viđamo u osobnim automobilima, čak i nižih kategorija poput automatskog kočenja, držanja automobila unutar svoje trake i slično, može pomoći u sigurnosti vožnje, pitanje je koliko je sigurno u potpunosti predati volane računalima. I BYD, naravno, u nekim svojim modelima nudi takvu tehnologiju i opcije za pomoć u vožnji.

DiDi Neuron Je li ovo robotaksi budućnosti? DiDi Neuron dolazi s robotskom rukom koja će pomoći s prtljagom i buditi putnike ako zaspe

Kompanija će, nema dvojbe, nastaviti s razvojem takvih asistenata u vožnji, no kako je objasnio Yunfei, jasno je da u nekoj bližoj, a čini se i daljoj budućnosti neće staviti naglasak na potpunu autonomiju.

Izvor: CNBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti