Je li ovo robotaksi budućnosti? DiDi Neuron dolazi s robotskom rukom koja će pomoći s prtljagom i buditi putnike ako zaspe

Unutrašnjost vozila u potpunosti je prilagođena putnicima i njihovu komforu te nema mjesta za vozača.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 17.04.2023. / 14:00 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kineska kompanija Didi prošlog tjedna prikazala je kako bi mogli izgledati automobili, odnosno robotaksiji budućnosti. Autonomna vozila već neko vrijeme prevoze putnike u nekim američkim gradovima, a daleko na tom polju dogurali su i Kinezi te i na cestama njihovih gradova vozila u kojima nema vozača nisu rijetkost.

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija Južni pol Sunca Terra incognita Solar Orbiter snimio ono što nitko dosad nije vidio i otkrio pravi kaos na Suncu

Slika nije dostupna Sve je veći broj prometnih nesreća s robotaksijima: Evo što najčešće naprave vozači nakon sudara s autonomnim automobilima

Već za dvije godine na kineskim cestama mogao bi voziti i DiDi Neuron, prvo autonomno vozilo poznate kineske kompanije DiDi koja poput npr. Ubera (čiji su kinesku podružnicu kupili prošlog desetljeća) pruža usluge taksi-prijevoza. Za razliku od dosadašnjih autonomnih vozila koja su napravljena kako bi u njima u slučaju potrebe ljudi ipak mogli preuzeti kontrolu, u budućnosti to neće biti slučaj. Kada tehnologija i regulativa to dopuste, to će biti vozila napravljena isključivo kako bi njima upravljala računala.

Takav je i DiDi Neuron, konceptno vozilo čija je unutrašnjost u potpunosti podređena komforu putnika. Kako u njemu nema kontrola za upravljanje, ima puno više prostora za osobe koje se voze u njemu, a sva sjedala gledaju prema unutrašnjosti vozila. Dok takvi koncepti nisu novitet (iako ih još nema na cestama), DiDi Neuron ipak je po nečemu poseban, a to je robotska ruka koja se nalazi na stražnjem dijelu vozila. Njezina je namjena višestruka: može podići prtljagu putnika i postaviti je u prtljažnik, a čak bi mogla i probuditi putnike koji zaspe u automobilu kada dođu na odredište. Iako bi to nekima moglo biti i prilično strašno buđenje.

Treba naglasiti kako je DiDi samo najavio ovo vozilo kao koncept, što znači da konačni model ne mora tako izgledati niti imati sve opcije kao i Neuron, no svakako je zanimljivo vidjeti u kojem smjeru razmišljaju inženjeri i dizajneri kada su u pitanju autonomna tehnologija i autonomna vozila. U razvoju koncepta DiDi je surađivao s proizvođačima električnih automobila, a osim Neurona najavili su i odjel za razvoj autonomnih kamiona čiji je fokus na prijevozu tereta i logistici.

Slika nije dostupna Je li ovo dokaz da su roboti bolji vozači od ljudi? Waymo se pohvalio novim podacima svojih robotaksija

Osim same tehnologije, za uspjeh na autonomnom tržištu od velike će važnosti biti i regulativa te dozvole vlasti za testiranja. U velikim kineskim gradovima vlasti su već dale palac gore za takva testiranja tvrtkama poput Baidua, WeRidea, Pony.ai-a i drugima, a velike planove s autonomnim vozilima sada ima i DiDi.

Izvor: Tech Crunch


 

Vezane vijesti

Još vijesti