Kineska kompanija Didi prošlog tjedna prikazala je kako bi mogli izgledati automobili, odnosno robotaksiji budućnosti. Autonomna vozila već neko vrijeme prevoze putnike u nekim američkim gradovima, a daleko na tom polju dogurali su i Kinezi te i na cestama njihovih gradova vozila u kojima nema vozača nisu rijetkost.
Već za dvije godine na kineskim cestama mogao bi voziti i DiDi Neuron, prvo autonomno vozilo poznate kineske kompanije DiDi koja poput npr. Ubera (čiji su kinesku podružnicu kupili prošlog desetljeća) pruža usluge taksi-prijevoza. Za razliku od dosadašnjih autonomnih vozila koja su napravljena kako bi u njima u slučaju potrebe ljudi ipak mogli preuzeti kontrolu, u budućnosti to neće biti slučaj. Kada tehnologija i regulativa to dopuste, to će biti vozila napravljena isključivo kako bi njima upravljala računala.
Takav je i DiDi Neuron, konceptno vozilo čija je unutrašnjost u potpunosti podređena komforu putnika. Kako u njemu nema kontrola za upravljanje, ima puno više prostora za osobe koje se voze u njemu, a sva sjedala gledaju prema unutrašnjosti vozila. Dok takvi koncepti nisu novitet (iako ih još nema na cestama), DiDi Neuron ipak je po nečemu poseban, a to je robotska ruka koja se nalazi na stražnjem dijelu vozila. Njezina je namjena višestruka: može podići prtljagu putnika i postaviti je u prtljažnik, a čak bi mogla i probuditi putnike koji zaspe u automobilu kada dođu na odredište. Iako bi to nekima moglo biti i prilično strašno buđenje.
Treba naglasiti kako je DiDi samo najavio ovo vozilo kao koncept, što znači da konačni model ne mora tako izgledati niti imati sve opcije kao i Neuron, no svakako je zanimljivo vidjeti u kojem smjeru razmišljaju inženjeri i dizajneri kada su u pitanju autonomna tehnologija i autonomna vozila. U razvoju koncepta DiDi je surađivao s proizvođačima električnih automobila, a osim Neurona najavili su i odjel za razvoj autonomnih kamiona čiji je fokus na prijevozu tereta i logistici.
Osim same tehnologije, za uspjeh na autonomnom tržištu od velike će važnosti biti i regulativa te dozvole vlasti za testiranja. U velikim kineskim gradovima vlasti su već dale palac gore za takva testiranja tvrtkama poput Baidua, WeRidea, Pony.ai-a i drugima, a velike planove s autonomnim vozilima sada ima i DiDi.
Izvor: Tech Crunch