Sve je veći broj prometnih nesreća s robotaksijima: Evo što najčešće naprave vozači nakon sudara s autonomnim automobilima

Vozači koji se zaustave nakon sudara s autonomnim automobilima su zbunjeni i ne znaju što napraviti jer u drugom vozilu nema vozača s kojim bi mogli razmijeniti informacije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.04.2023. / 10:31

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Što napraviti u situaciji u kojoj imate prometnu nesreću s drugim automobilom, a njemu nema vozača? Iako se čini kao neka priča za 1. april, takve situacije nisu neuobičajene u nekim američkim gradovima na čijim se cestama godinama voze autonomni automobili. U nekim slučajevima oni se samo testiraju, dok u Phoenixu i San Franciscu Waymo i Cruise već pružaju i uslugu autonomnog taksi-prijevoza.

Slika nije dostupna Oluja zbunila i robotaksije: Ušli su u ograđeni prostor pa se zapetljali u trake i kablove

Ti su se automobili na cestama pokazali prilično pouzdani i sigurni, a u većini nesreća u kojima su sudjelovali krivica je bila na vozačima drugih vozila s kojima su se automobili bez vozača sudarili. No jedan od problema u takvim situacijama jest što nakon nesreće vozači drugih automobila koji su sudjelovali u nesrećama i koji su najčešće krivi za sudar - pobjegnu.

Bijeg s mjesta nesreće

Samo prošle godine zabilježeno je 36 takvih slučajeva. u kojima su nakon što su vozači automobila i kamiona sudjelovali u nesrećama s autonomnim vozilima tehnoloških kompanija napustili mjesto nesreće. Početkom ove godine zabilježeno je sedam takvih slučajeva. Razlozi zašto ljudi pobjegnu su različiti - ponekad nemaju osiguranje, neki su uplašeni kazne, dok u nekim slučajevima nisu sigurni što napraviti.

Kako je za NBC News komentirao odvjetnik Anderson Franco, u San Franciscu sve je više prometnih nesreća u kojima sudjeluju autonomni automobili, a vozači iz drugih vozila moraju se zaustaviti i razmijeniti informacije s drugom stranom. Problem je što su ta vozila prazna.

U tom slučaju, kaže Franco, ispravna stvar bila bi fotografirati i dokumentirati nesreću te kontaktirati policiju. Iz Cruisea kažu kako većina ljudi želi razmijeniti informacije nakon nesreće, no ne zna što napraviti, pa su iz te kompanije najavili kako će na svojim automobilima postaviti vidljiviji broj telefona koji se može kontaktirati u slučaju nekih problema ili nesreća.

Nesreće se ne događaju samo s praznim autonomnim vozilima, već su zabilježene i tijekom testiranja dok su u njima bili ljudi, odnosno zaposlenici Cruisea koji su nadgledali testiranje. U najmanje tri takva slučaja zaposlenici Cruisea pretrpjeli su ozljede, dok su vozači koji su skrivili nesreću pobjegli s mjesta događaja.

Slika nije dostupna Oluja zbunila i robotaksije: Ušli su u ograđeni prostor pa se zapetljali u trake i kablove

Slika nije dostupna Objavljen i video: Muškarac namjerno izletio pred autonomni automobil, pogledajte kako je vozilo reagiralo

S obzirom na to da će s vremenom broj autonomnih automobila na cestama biti sve veći, jasno je kako će tehnološke kompanije i policija trebati pronaći rješenje za takve probleme. Automobili kojima upravljaju računala opremljeni su kamerama i senzorima tako da mogu snimiti automobile i registraciju vozila koja sudjeluju u nesrećama i podijeliti te informacije s policijom, no nije poznato koliko često to zaista i naprave. Iz Cruisea kažu kako te informacije dijele "samo kad je potrebno", odnosno čini se kako to ovisi o težini prometne nesreće i posljedicama, dok iz Wayma kažu kako u slučaju prometne nesreće te informacije "mogu podijeliti s policijom".


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti