Izvršni direktor Volkswagena očekuje autonomna vozila na cestama do 2030. godine

Već do kraja desetljeća autonomni automobili mogli bi postati uobičajen prizor na cestama, smatra CEO VW-a.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.11.2022. / 09:45

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Njemački automobilski div Volkswagen u procesu je velike transformacije koja uključuje masivna ulaganja u elektrifikaciju, ali i u autonomnu tehnologiju. Kada će takvi automobili postati uobičajena scena na cestama diljem svijeta, teško je prognozirati, no s obzirom na to da brojne velike automobilske, ali i tehnološke tvrtke ulažu veliki novac u tu tehnologiju, čini se kako smo na dobrom putu prema autonomnoj budućnosti.

Autonomni autobus "To je budućnost": Seul dobio prvi samovozeći autobus

Naravno, prema takvoj su budućnosti još brojni izazovi, kako tehnološki, tako i regulatorni, no svakako treba podsjetiti na činjenicu kako Waymovi automobili u kojima nema vozača, danas prevoze putnike u nekoliko američkih gradova. Autonomne automobile, odnosno robotaksije najavio je i Mate Rimac, s ambicioznim vremenskim rokom do 2024. godine, što se iz trenutačne perspektive čini teško ostvarivo.

No slične ambicije i očekivanja imaju i u Volkswagenu u kojem se nadaju kako bi već 2025. godine u Hamburgu mogli pokrenuti autonomni taksi-servis čija testiranja već traju, ne samo u Hamburgu, već i u Munchenu. Osnova tog servisa bit će električni model ID.Buzz koji je već privukao veliki interes korisnika i koji će se uskoro pojaviti u prodaji. Naravno, kupcima neće biti dostupni autonomni modeli, već će za spomenuti taksi-servis VW koristiti prilagođena vozila s implementiranom autonomnom tehnologijom.

Nakon toga, prema viziji CEO-a kompanije Thomasa Schafera, možemo očekivati velike stvari na ovom tržištu te bi već 2030. godine autonomna vozila mogla postati mainstream, odnosno uobičajen prizor na cestama. Jasno, njihovo prihvaćanje ovisit će o brojnim faktorima, uključujući i regulativu koja bi se mogla razlikovati od države do države.

Kao razloge zašto je potrebno toliko vremena da se takva tehnologija razvije, ali i prihvati, iako u nju najveće tehnološke tvrtke ulažu milijarde dolara, rekao je kako su stvari oko autonomije iznimno kompleksne: Tu su zakoni, sustavi kamera, čipovi, potrošnja energije i brzina kalkulacija. Automobil će postati uređaj koji će prikupljati najviše podataka, objasnio je samo neke od izazova na tržištu.

Slika nije dostupna Britanski startup koristeći podatke želi smanjiti broj prometnih nesreća i poginulih na cestama

Također, naglasio je i kako će konstantno trebati dokazivati da su takvi autonomni sustavi bolji vozači u odnosu na ljude. Ekipa iz Googlea, odnosno Wayma ionako to tvrdi već godinama te smatraju kako se njihova tehnologija već itekako dokazala te da automobilima upravlja puno bolje i sigurnije u odnosu na vozače od krvi i mesa.

Izvor: Arena EV

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti