Poznata je izreka kako su “podaci nova nafta” jer su podaci mnogim kompanijama i organizacijama postali neprocjenjivi. Osim što nam na temelju podataka velike tehnološke kompanije mogu prikazivati prilagođene oglase od kojih zarađuju milijarde dolara, podaci se mogu koristiti i u brojne druge svrhe, ne samo za zaradu.
Npr. u medicini se mogu koristiti za bolju dijagnostiku, a jedna britanski automobilski startup želi ih iskoristiti za poboljšanje sigurnosti na cestama i smanjenje prometnih nesreća te ozlijeđenih i poginulih osoba u prometu. Kompanija Wejo tako podatke koristi da bi naučili kako se vozači ponašaju i kako reagiraju u različitim scenarijima koji se mogu dogoditi tijekom vožnje.
Cilj je, kako je za medije objasnio CEO kompanije Richard Barlow, predvidjeti što se događa unutar tri metra na ovoj cesti u ovo doba dana u ovim specifičnim prometnim uvjetima. Za to im, dakle, trebaju brojni podaci, a do sada su prikupili podatke o vozilima i uvjetima na cesti od oko 19 milijuna vozila diljem svijeta. Ti podaci uključuju oko 85 milijardi vožnji i milijarde odvoženih kilometara.
Kako je Barlow objasnio novinarima tijekom druženja i demonstracije na jednoj automobilskoj stazi u Las Vegasu, Wejo ima jedinstveno razumijevanje o prikupljenim podacima. Npr. zahvaljujući podacima i njihovoj analizi, u slučaju nekog sudara na cesti, softver njihove kompanije može ne samo prepoznati i upozoriti vozače na usporavanje prometa, već može predvidjeti i u kojoj su traci najveće gužve i zastoji. U slučaju da softver pretpostavi da je u blizini došlo do prometne nesreće, automatski bi trebao obavijestiti vozače o problemu i usporiti automobile kako se približavaju mjestu nesreće.
Također, u tom će slučaju softver obavijestiti i hitne službe kojima će pružiti uvid u stvarno stanje na cestama i prometne gužve kako bi što prije stigli na mjesto nesreće i pomogli ozlijeđenima. Brzina reakcije i pružanja pomoći može predstavljati razliku između preživljavanja i smrti u takvim situacijama. Wejo trenutačno surađuje sa sedam američkih saveznih država kako bi, na temelju podataka koje prikupljaju, omogućili upravo takvu pomoć na cestama, kako vozačima, tako i spasilačkim službama.
Kompanija surađuje i s proizvođačima automobila koji njihove podatke iskorištavaju za treniranje svoje autonomne tehnologije. Zahvaljujući tim podacima, softver će moći pretpostaviti kako bi vozači mogli reagirati u određenim situacijama u prometu.
Izvor: Automotive News Europe