Cestama Phoenixa već voze taksiji kojima upravljaju računala, a Elon Musk ovog je tjedna najavio kako će do kraja 2019. Teslini automobili moći u potpunosti sami voziti po cestama, iako će i dalje biti potreban ljudski nadzor. Posljednjih je godina postignut veliki napredak u razvoju autonomnih automobila, no ipak proći će još dosta godina (ako ne i desetljeća) dok svi postanemo samo putnici, a ne vozači.

Do tada proizvođači automobila i tehnološke kompanije moraju razviti savršen softver i algoritme koji neće samo voziti klasične gradske rute i voziti po autocestama držeći pravilan razmak između ostalih vozila, već će morati biti spremni i na iznenadne i neočekivane situacije kakve se rijetko dešavaju u prometu.

Npr. što ako automobil bez vozača zaustavi policija – do sada je jedino Waymo, koji je najviše dogurao u razvoju svojih autonomnih automobila, objavio smjernice o postupanju s njihovim vozilima u slučaju da ih zaustavi policija. Prvo, vozilo će morati prepoznati policijski automobil ili prometnog policajca, a kada ga zaustavi, ono će spustiti prozor i pozvati Waymov kontaktni centar te će zaposlenici kompanije razgovarati s policijom.

Izbjegnuta tragedija

No nisu sve kompanije toliko napredovale sa softverom kao Waymo pa je tako prošle godine policijski automobil imao problema sa zaustavljanjem Teslinog automobila kojim je upravljao autopilot. Model S jurio je brzinom većom od 110 km/h, a vozač nije reagirao na sirene i svjetlosnu signalizaciju. Kada se policijsko vozilo približilo Tesli, službenik je shvatio zašto nema reakcije – vozač je imao glavu na volanu, a vozilom je, i to prilično dobro, upravljao autopilot. No problem je bio kako zaustaviti automobil kojim upravlja računalo i koje ne reagira na sirene.

Policajac je na kraju izveo zanimljiv manevar – pozvao je kolegu koji se s automobilom "zalijepio" na stražnji dio Tesle, dok je on vozio ispred i usporavao, sve dok se Model S nije zaustavio. Pokazalo se da je vozač bio pijan i uskoro ga čeka suđenje, a Teslin autopilot možda je njemu, ali i drugim sudionicima u prometu spasio život jer pitanje je što bi se dogodilo da nije bilo autopilota koji je odvozio oko 16 kilometara bez incidenata i problema – osim što se nije zaustavio na policijske sirene.

Automobilske i tehnološke kompanije surađuju s policijom i prometnim stručnjacima kako bi zajedno pronašli učinkovite načine za rješavanje ovakvih problema i ne toliko učestalih situacija na cestama. Npr. jedna od takvih situacija odnosi se i na reakcije automobila nakon prometnih nesreća ili prepoznavanja znakova prometnih policajaca kada preuzmu upravljanje prometom na raskrižjima i slično – i u ovakvim situacijama najdalje je dogurao Waymo, dok ostale kompanije i dalje "kaskaju .

Izvor: Bloomberg