Bliži se dan koji je Musk najavljivao godinama i koji bi trebao biti prvi mali korak prema velikoj budućnosti Tesle. Riječ je, naravno, o pokretanju robotaksi servisa u američkom Austinu. Šef tvrtke ranije je najavio kako će njihov servis za prijevoz Teslama u kojima neće biti vozača krenuti s radom negdje tijekom lipnja, a sada znamo i datum kada će to biti. Točnije - okviran datum jer se situacija još može promijeniti.
U komunikaciji s drugim korisnicima na svojoj platformi X, Musk je napisao kako planiraju startati 22. lipnja, a prvu autonomnu isporuku od tvornice do kuće kupca namjeravaju obaviti 28. lipnja. Zanimljivo, tada će biti Muskov rođendan te bi na taj dan Musk i Tesla trebali ući u povijest jer, naravno, nikada prije kupcu nije automobil sam došao pred vrata kuće, bez da je u njemu sjedio vozač.
Paranoja oko sigurnosti
Na X-u je ipak naglasio kako su “super paranoični oko sigurnosti” tako da je ipak moguće da se ovi datumi promjene, odnosno da bude kašnjenja, što nikoga ne bi iznenadilo. Kako bi sigurnost bila maksimalna, Teslini zaposlenici na početku će udaljeno pratiti flotu automobila bez vozača, a oni će se moći kretati samo na određenom području grada.
A da testiranja na cestama već traju, Musk je potvrdio s videozapisom kojeg je podijelio na svojoj društvenoj mreži. Video prikazuje Tesle koje voze cestama Austina, a u kojima nema vozača. U videu Teslini robotaksiji prolaze kroz raskrižje te se zaustavljaju kako bi propustili pješake na pješačkom prijelazu.
Model Y umjesto Cybercaba
Kako je ranije najavio šef tvrtke, Tesla će na početku krenuti s malim brojem vozila - između 10 i 20 komada koje će pokretati nova verzija njihove tehnologije Full-Self Driving (FSD). Dok se aktualna verzija dostupna u Teslama ne smije koristiti bez nadzora vozača, verzija instalirana u robotaksije može sama upravljati automobilima i ravnopravno se nositi s drugim sudionicima u prometu, odnosno vozilima za čijim volanima sjede ljudi.
Kao prva vozila za ovaj servis neće se koristi prošle godine predstavljeni Cybercab, već posebna verzija Modela Y u kojem će biti implementirana spomenuta nova verzija FSD-a.
Musk je više puta spomenuo kako su upravo njihovi robotaksiji, a ne sama Teslina električna vozila važni za budućnost kompanije i da na krilima autonomije i robotaksija tržišna vrijednost tvrtke može porasti na više bilijuna dolara. Upravo zbog toga je odustao od razvoja jeftinijeg automobila (cijena je trebala iznositi oko 25 tisuća dolara) o kojem se govorilo dugo vremena.
Izvor: CNBC