U proteklih se 20 godina ponašanje kupaca uvelike promijenilo. Sve se više okreću kupovini na internetu, traže preporuke i savjete prijatelja na društvenim mrežama, a spremni su i otići u trgovinu i isprobati neki proizvod te ga ipak kupiti na internetu.

Internetska kupovina robe široke potrošnje raste dvoznamenkastnim stopama što je prisilio tradicionalne trgovine na reformiranje i dovelo do spajanja u višekanalni sustav u sklopu kojeg potrošači s pametnim telefonima kao svojim kompasom očekuju obaviti kupovinu bilo gdje, bilo kada i na bilo koji način.

Četiri trenda koja oblikuju rast internetske kupovine robe široke potrošnje

Tetra Pak je predstavio svoj izvještaj Index 2018., prema kojem će u ne tako dalekoj budućnosti tehnologija pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima povesti internetsku, ali i klasičnu kupovinu robe široke potrošnje u uzbudljive nove smjerove.

Tako ćemo u budućnosti vidjeti četiri ključna trenda koji će oblikovati rast internetske kupovine.

Pogodnost - Potrošači su u stisci s vremenom te traže nove načine kako si olakšati život, što predstavlja glavni pokretač porasta korištenja internetske kupovine. Ključne pogodnosti obuhvaćaju jednostavno popunjavanje zaliha proizvoda, pregled stanja i prikladnu ambalažu.

Održivost - Pritisak na plastiku i osviještenost o kružnoj ekonomiji nastavit će rasti, a recikliranje će postati još važnije. Potrošači žele znati rade li robne marke „ispravnu stvar“.

Personalizacija i jedinstvenost - Prilagođavanje proizvoda i personalizacija procesa kupovine činit će važnu razliku u budućnosti. Ovo ubrzava trend izravnog pristupa potrošačima te se predviđa kako će do 2025. godine čak 80 posto tvrtki za pakiranje proizvoda namijenjenih krajnjim potrošačima prijeći na ovaj model.

Tehnologija i izvedba - Do 2025. godine očekuje se izuzetno brza dostava u samo deset minuta, mijenjajući ponašanje potrošača u smjeru češće kupovine u manjim količinama, što rezultira većom kompleksnosti logistike. Mnoštvo tehnologija, posebice radiofrekventna identifikacija (RFID) i robotika, nastavit će s transformacijom lanaca opskrbe, podižući učinkovitost i transparentnost.

Pametno pakiranje promijeniti će odnos kupaca prema proizvodima

Tehnologije pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima omogućavaju da se svakom pakiranju proizvoda dodijeli jedinstveni identifikator. Ovi kodovi otvaraju razne mogućnosti, a mogu se očitati bilo uređajima za očitavanje podataka ili običnim pametnim telefonom te se na taj način povezuju na veliku količinu informacija.

Korištenje pametnih pakiranja stvorit će interaktivni kanal s potrošačem i omogućiti proizvođačima razgovor u stvarnom vremenu, dijeleći detalje o izvoru sirovina, informacije o nutritivnim vrijednostima, kao i igre, promocije i ekološke informacije.

Istodobno, s iskustvima stečenim putem ovih digitalnih kodova, robne marke mogu stalno unaprijeđivati doživljaj kupovine te ga učiniti još personaliziranijim.

Povratnim informacijama do personaliziranog iskustva

Internetski trgovci već sad traže jedinstvene identifikatore kompatibilne s robotskom tehnologijom korištenom u skladištima i distribuciji, budući da se na to gleda kao na ključ uspjeha u internetskoj trgovini. Podaci i potpuna sljedivost pomaže im usmjeravati kompleknsu logistiku i unaprijediti učinkovitost, pomičući se prema ispunjenju naloga u stvarnom vremenu.

 Rast on-line kupovine robe široke potrošnje predstavlja izvrsnu priliku za robne marke hrane i pića, a pakiranje igra ključnu ulogu u pružanju potpore njihovom uspjehu. Pametno pakiranje pomaže u poticanju veće transparentnosti i učinkovitosti duž cjelokupnog lanca opskrbe omogućujući izravan i interaktivan odnos s potrošačem. Vjerujemo da ova brzo razvijajuća tehnologija, koju testiramo od 2016. godine i sad pokrećemo u Europi, može pomoći našim korisnicima da istraže nove pristupe i da potaknu rast u nadolazećim godinama, rekao je Alexandre Carvalho, globalni direktor marketinških usluga u tvrtki Tetra Pak.

Izvještaj Tetra Pak Index 2018. temeljen je na istraživanju potrošača provedenom u Kini, Ujedinjenom Kraljevstvu, Kini, Saudijskoj Arabiji i Koreji, studiji globalne segemetacije tržišta, kao i intervjuima provedenim s internetskim trgovcima u SAD-u, Europi i Kini.