Kako stati na kraj bacanju uređaja koji se kvare prije vremena? Iz udruga za zaštitu potrošača imaju važnu poruku

Čak 90 posto građana smatra da se uređaji kvare prije očekivanog, najnovije je to istraživanje europarlamentarke Biljane Borzan. Prvi na listi kvarova su mobiteli.

DNEVNIK.hr | 21.11.2022. / 20:01 komentari

Galerija

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? BYD Seal 06 EV Cjenovni rat Kinezima je cijenom gotovo nemoguće konkurirati: Za jednu Teslu, dobijete 2 BYD-ova nova Seala Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija

Građani sve više gube vjeru u pouzdanost elektroničkih uređaja.

94% građana smatra da se uređaji kvare prije nego što bi to bilo očekivano. Također preko 90 posto građana smatra da su uređaji koje smo kupovali prije 20 ili 30 godina trajali duže, a preko 60 posto građana smatra da se u uređaje ugrađuju dijelovi koji će uređaje ranije pokvariti, predstavila je rezultate istraživanja Biljana Borzan, zastupnica u Eurospkom parlamentu.

Na listi proizvoda koji su se pokvarili prije očekivanog vode mobiteli, nakon njih su perilice za rublje, slijede televizori, perilice za suđe, dok su na petom mjestu usisavači.

Prosječan rok trajanja elektronike i malih kućanskih aparata je dvije godine, a bijele tehnike oko 3 godine i dva mjeseca.

Istraživanje je pokazalo da su građani vrlo dobro detektirali da se uređaji kvare negdje između druge i treće godine, što su pokazala istraživanja na ovu temu, a to je upravo vrijeme kada ističe jamstvo, dodaje Borzan.

Ako izdrži jamstvo, znači rok jamstva 2 ili 5 godina, možete biti sretni, mišljenja je i Igor Vujović, iz Unije potrošača Hrvatske...

Problema roka trajanja svjesni su i građani, svakodnevno korištenje to im dokazuje.

Danas definitivno rok trajanja dvije godine. Mijenjaš, bacaš, servis nula bodova. Čim se pokvari odmah se kupuje drugi, smatra Damir.

Tehnologija je napredovala, sve je digitalno i sve se to više haba i kvari, dodaje Melita.

No, ima i onih koji drugačije misle. Popravljaju dok god je to moguće.

Mislim da bi ih svi trebali popravljati uređaje, ne samo zato što su bolji i duže traju, nego i zbog ekologije, kaže jedna potrošačica.

Upravo na to upozoravaju i u Uniji potrošača. Nije baš sve za otpad.

Treba ih ponovno uvjeriti da postoje proizvodi koji neće, kako se kaže riknuti, nakon dvije godine i jednog dana, misli Vujović.

Popravci znače nova radna mjesta, ali ono još važnije, znače ekološku svjesnost svih nas, zaključuje novinar Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.
 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.


Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Vezane vijesti

Još vijesti