Sve više električnih vozila na cestama, neizbježno dovodi i do sve više nesreća u kojima takva vozila sudjeluju. A tu nisu u pitanju samo potpuno električna vozila, poput automobila ili električnih romobila i bicikala, već i hibridna vozila, koja uz električni imaju i klasični pogon.
No, problem s kojim se posljednjih godina suočavaju vatrogasci je - kako gasiti takve požare? Za razliku od požara u kojima gori benzin ili dizel, kod požara električnih vozila, vatra zahvaća velike litij-ionske baterije koje nije tako lako ugasiti.
Zašto je baterije tako teško ugasiti? Odgovor nije baš tako jednostavan. Naime, većina velikih baterija u električnim vozilima sastoji se od mnogo ćelija koje su međusobno povezane i spojene unutar vodonepropusne kutije otporne na vatru. To znači da ako požar izbije na nekom drugom dijelu vozila, baterija ne bi trebala biti ugrožena. Ne bi trebala, jer pravi problem nastaje ako dođe do zapaljenja jedne od ćelija u samoj bateriji.
Zbog svoje konstrukcije i kemijskih reakcija koje se u njima odvijaju, svaka je mala ćelija zapravo mali eksploziv koji u roku od nekoliko desetinki sekunde proizvodi nevjerojatnu količinu plina i topline. Egzotermalna reakcija do koje dolazi ne zahtijeva kisik kako bi nastavila goriti, a čim jedna ćelija eksplodira, domino efekt se prenosi i na ostale.
S obzirom na brzinu kojom se to događa, osobi koja želi ugasiti požar ne preostaje puno izbora. Nije moguće ugasiti sam požar unutar ćelija, već je potrebno zaustaviti prijenos topline na okolne materijale izravnim hlađenjem. A za to je potrebna hladna voda. Mnogo hladne vode. Prema nekim procjenama vatrogasaca, za gašenje jedne baterije u električnom automobilu, potrebno je 11 tisuća litara vode. Samo za usporedbu, jedna vatrogasna cisterna ima zapremninu od 2000 do 2500 litara vode.
Stoga vatrogasci mogu ugasiti požar na bateriji samo ako joj se priđe dovoljno brzo i dovoljno blizu od samog početka požara, kad se baterija još može odvojiti od samog požara. Naime, vatrogasci tada mogu odvojiti bateriju putem sklopki ili rezanjem kablova, kako automobil ne bi bio pod naponom.
S obzirom na to da baterije mogu gorjeti i dva dana, gašenje vodom nije baš najučinkovitiji način. Čak i kad se osnovni požar ugasi, potrebno je satima hladiti bateriju kako se požar ne bi obnovio. Zato vatrogasci, ako imaju prilike, koriste specijalizirano sredstvo F-500 (vrsta višenamjenskog sredstva za zaštitu okoliša i visoko učinkovito sredstvo za gašenje, štoviše, naziva se i rashladnim sredstvom, ovlaživačem, sredstvom za čišćenje, sredstvom za uklanjanje dima i prašine, sredstvom za kontrolu curenja).
Ponekad je, priznaju vatrogasci, najbolje rješenje i ono najjednostavnije - pustiti da gori.
Ako je baterijska kutija netaknuta i požar se ne širi dalje, najbolje bi bilo jednostavno pričekati da baterija izgori i zatim ugasiti ostali požar. Naravno, pri tome treba paziti da se požar ne proširi na okoliš, druge automobile i slično.
Vozači električnih vozila mogu odigrati veliku ulogu i pomoći vatrogascima da ugase požar brže i lakše, ako dobro upoznaju svoje vozilo i budu dovoljno prisebni da vatrogascima daju potrebne informacije. Također, ako njihovo vozilo ima prekidač za prekidanje napajanja u hitnim slučajevima, bilo bi dobro da znaju gdje se nalazi i, ako mogu, sami ga pritisnu ili upute vatrogasce gdje se nalazi.