Naš kolumnist Jurica Dujmović je zaposlen u američkoj tvrtci Weiss inc, na poziciji marketinškog konzultanta, dizajnera i specijalista za društvene mreže.
Na svom blogu Svaki tjedan savjet jedan piše članke s poslovnom tematikom posebno orjentirane na male i srednje poduzetnike, koje preuzima nekoliko hrvatskih poslovnih portala, uključujući i Zimo. Također, u Facebook grupi BRAND MANAGER objavljuje svaki tjedan nove članke, intervjue i besplatne poslovne savjete za poduzetnike.
Dragi čitatelji - svima želim lijep i ugodan početak tjedna - danas nastavljamo s temom zadovoljenja potrošača. O ovoj temi opširno govorim na svom blogu, osobito ovdje i ovdje. Ipak, i ovaj članak donosi nešto novog, budući da se ovdje orjentiramo na segment poduzetništva, gdje je jasno naglašen odnos kritičar-potrošač-proizvođač.
U ovom čarobnom trokutu važno je shvatiti položaj potrošača. Potrošač je između dvije vatre - s jedne strane, naš marketing čini sve da kod kupca stvori pozitivan odnos prema proizvodu. S druge strane, imamo kritičare koji imaju svoj stav, koji se može, a i ne mora poklapati s našim marketingom.
Ne treba zaboraviti niti stotine drugih faktora, od osobnih preferencija kupaca, do usmene predaje. Svi ti (vrlo važni!) faktori formiraju volju našeg kupca, i često je odnos prema kritičarima samo jedan od elemenata.
Kako onda pristupiti kupcu?
Višedimenzionalan pristup je ispravan pristup. Na primjer: bavite se proizvodnjom i prodajom alata. Kupci su uglavnom zadovoljni kvalitetom proizvoda. Nekolicina se žalila na nedostatke, koji su u međuvremenu ispravljeni i otklonjeni u roku - bilo zamjenom ili popravkom.
Vaš razvojni i marketinški(!) tim prati i bilježi zahtjeve i potrebe kupaca, te sastavlja listu nacrta nove linije proizvoda - sukladno tome, reklamne kampanje (prema provedenim istraživanjima) ciljaju muškarce od 25-60 godina i promoviraju odvojene proizvodne linije za profesionalce i hobiste.
Prisutni ste na većini sajmova koji se bave DIY tematikom, i imate poslovne odnose sa tvrtkama koje obavljaju radove opremanja stambenih zgrada i izrade namještaja po narudžbi. Na internetu imate stranice koje nude savjete za uređenje doma i okućnice, a planirate pokrenuti i niz instrukcijskih videa na istu temu.
Pokrenuli ste loyalty programe za manje i veće klijente, a nisu rijetke ni kampanje humanitarnog karaktera, u kojima pomažete opremanje društveno korisnih građevina i ureda humanitarnih organizacija, ili donirate gotova novčana sredstva.
Šaljete tiskane kataloge klijentima i zainteresiranima, te surađujete s časopisima koji se bave radovima u kući i alatom. SVE ove strategije imaju svoj trošak, ali i doprinose prodaji i podižu profitabilnost vašeg poslovanja.
Ovaj primjer bavi se uspješnijom i već razgranatom tvrtkom, ali nema zapreke da i vi svoje poslovanje ne shvatite na isti način - ne zaboravite - gotovo svaka od ovdje navedenih strategija ima svoju jeftiniju (ponekad i besplatnu!) , a često jednako uspješnu varijantu.
Nije, dakle, bitno koliko novca potrošite, nego da li je vaša poruka zaista stigla onima na koje se odnosi. Vaš marketing mora poznavati vaše kupce - njihove navike, ukuse i očekivanja - on mora biti prirodni produžetak vašeg proizvoda. Nakon početne zainteresiranosti (za koju je zaslužan marketing), treba sljediti zadovoljstvo korištenjem proizvoda. Inače - činite sebi (i kupcima) više štete nego koristi.
I za kraj...proizvod.
Dobar proizvod je temelj vašeg dugoročnog poslovnog opstanka i uspjeha. Na njemu počivaju sve ostale strategije i metode prodaje, čija je svrha da još više naglase kvalitetu i izvrsnost vaše ponude. Loš proizvod je tempirana bomba.
Prodati ga možete, ali dugoročno na njemu nećete zaraditi. On će se ukopati u vaš brand i dugoročno razoriti vašu robnu marku. Kupci se lako naviknu na dobar proizvod, ali nikad ne zaborave loš. I za kraj, ponavljam staru maksimu: dobar proizvod je ništa bez dobrog marketinga, dobar marketing je ništa bez dobrog proizvoda.
Do čitanja i sljedećeg puta,
Jurica Dujmović, Brand manager