Živimo u vremenu u kojem je privatnost gotovo u potpunosti nestala, a iako kao na "ubojice privatnosti" često upiremo prstom u kompanije poput Googlea i Facebooka, činjenica je da su mnogi sami krivi za to što se danas o njima zna gotovo sve. Konstantnim i često pretjeranim objavljivanjem sadržaja i fotografija na društvenim mrežama korisnici sami otkrivaju sve pojedinosti o sebi - gdje izlaze i putuju, s kim se druže, glazbu koju slušaju itd.

No ipak, što je s onim korisnicima koji žele spriječiti tehnološke kompanije u prikupljanju privatnih informacija i praćenju svega što rade? Odgovor bi trebao biti jednostavan - tvrtke poput Googlea i Facebooka, kako se to često vole hvaliti, korisnicima daju potpunu kontrolu nad njihovim računima i privatnosti pa bi tako sami trebali s nekoliko klikova mišem ili dodira prsta po ekranu deaktivirati i aktivirati opcije poput praćenja lokacije, povijesti pretraživanja i slično.

Te opcije, dakle, zaista postoje, no pitanje je koliko su one pristupačne i koliko je korisnicima, pogotovo onima koji nemaju previše znanja oko korištenja računala i pametnih telefona (npr. starije osobe), jednostavno njihovo korištenje? Npr. koliko je jednostavno deaktivirati usluge poput praćenja lokacije među Googleovim postavkama privatnosti? Pa toliko jednostavno da niti sami Googleovi inženjeri ne shvaćaju u potpunosti način upravljanja pravilima privatnosti uslugama kompanije u kojoj rade. To su barem otkrili dokumenti s jednog sudskog slučaja iz Arizone iz 2018., a čiji su detalji otkriveni tek ovaj mjesec.

U mailu neimenovanog Googleovog inženjera stoji kako bi opcija isključivanja lokacije trebala značiti upravo to - isključivanje lokacije, bez nekakvih iznimki za pojedine i različite slučajeve. Za tadašnje sučelje Googleovih usluga i postavki privatnosti napisao je da korisnicima zaista omogućuje promjenu različitih postavki, ali napravljeno je toliko teško da to korisnici baš ne mogu shvatiti.

Ako Googleovi inženjeri ne mogu shvatiti te postavke, što bi onda trebali očekivati od "običnih" korisnika, komentirali su na ZDnetu.

Kompanija je s promjenama koje konstantno uvodi ipak pokušala korisnicima olakšati upravljanje pravilima privatnosti pa su tako od prošle godine omogućili automatsko brisanje pretraživanja interneta, kao i podataka oko lokacije. Za sve postavke oko vašeg računa na Googleu, potrebno je kliknuti na "Upravljanje vašim računom" (opcija koja će se pojaviti kada u Gmailu u gornjem desnom kutu kliknete na vašu fotografiju koju koristite za profil na Googleu) - tu može upravljati vašim podacima, gledati povijest aktivnosti na Googleu, YouTubeu, Kartama itd. i mijenjati ih, povećati sigurnost vašeg računa itd.

Izvor: ZDnet