Svi koji su stavili online oglas za prodaju bilo čega preko interneta znaju da to nekad može biti posve jednostavan, brz i bezbolan, proces, a ponekad sve to skupa završi na posve neočekivan (da ne kažemo neugodan) način.

Jedan naš čitatelj već neko vrijeme ima oglas na oglasnom servisu Njuškalo, na kojem prodaje dječja kolica, a kad mu se napokon i javio zainteresirani kupac i kad je mislio da je to to, stvar se zakomplicirala i završila tamo gdje uopće nije ni pomislio da može završiti.

Dotična "Rebecca"

Naime, na oglas mu se javila svojevrsna "Rebecca" i predstavila se kao morski biolog na odmoru u Hrvatskoj.

Poslala je upit za kolica, napisala da su lijepa i pitala jesu li još dostupna. Potvrdno sam odgovorio da su kolica još uvijek dostupna i da nisu prodana. Pristala je na cijenu od 250 eura i na uplatu kapare u iznosu od 125 eura, kaže naš čitatelj.

Kvaka je u tome što je "Rebecca" pričala na krnjem hrvatskom jeziku, pa je našem čitatelju to bilo sumnjivo, no znatiželja za tim što će se dogoditi dalje bila je jača. Komunicirali su i preko Whatsappa jer je korisnika na Whatsappu (ako ga ima instaliranog na mobitelu) lako pronaći pomoću njegova broja mobitela koji je dostupan iz oglasa.

Nije joj dao broj svog tekućeg računa, već broj prepaid kartice, kojoj rok ionako uskoro istječe. Tu priča poprima sve čudnije obrise.

Ubrzo je primio email od "PayPala" da transakcija nije moguća, no naš čitatelj uopće nema PayPal korisnički račun.

Šok i nevjerica: Rebecca je muškarac

To nije sve, kad je poslao upit mailom Rebecci o čemu je riječ, eto novog preokreta. Sad je Rebecca od njega tražila da kupi bitcoin u vrijednosti od 100 eura, na što je on odgovorio da nije u mogućnosti to napraviti. Uslijedili su pozivi.

Javim se, kad ono muški glas mi prijeti da ako ne uplatim 100 eura na Western Union, otići će podnijeti optužnicu protiv mene u FBI, priča naš čitatelj.

Komunicirali su na engleskom, a naš čitatelj kaže kako je muški glas imao indijski naglasak.

Isto tako, naš je čitatelj provjerio e-adresu s koje mu je "PayPal" poslao mail te otkrio da je lažna i da se koristi za zastrašivanje žrtava.

Kad je spomenuo naše "plavce"...

U konačnici, kad je i sam već dovoljno čuo od prevaranta, naš čitatelj poručuje mu da i Hrvatska ima policiju te da će ju on informirati o njihovoj korespondenciji.

Sreća u svemu navedenom jest da je prevarant odlučio u tom trenutku prekinuti svaku daljnju komunikaciju s našim čitateljem, očito svjestan toga da gura mak na konac. Dakle, odustao je, bez počinjene neke prave štete.

Međutim, ostaje činjenica da ima broj telefona i e-adresu našeg čitatelja te da je to dovoljan razlog da se bilo tko zabrine za moguću kompromitiranost svojih digitalnih podataka i digitalne sigurnosti.

Čitav slučaj, kaže naš čitatelj, prijavit će nadležnim tijelima, a uz naš savjet da odmah promijeni zaporku na dotičnoj e-adresi te način dvostupanjske autentifikacije, dolazimo i do poante ove priče - pazite s kim i kako komunicirate prilikom bilo kakvih potencijalnih digitalnih financijskih transakcija.

I na najmanju sumnju da vas netko pokušava preveslati, odmah to prijavite policiji, razmislite koje je podatke ta osoba imala do tog trenutka o vama i smjesta poduzmite mjere samozaštite, pogotovo kad je riječ o e-mailu i zaporki. Takve stvari nikad ne prepuštajte slučaju.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju