Galerija

 U desetoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' mogli smo vidjeti i preostala četiri kandidata kako se snalaze u direktnoj prodaji u jednoj od najvećih prodavaonica SPAR Hrvatska. Njihov zadatak bio je uvjeriti kupce da kupe što veći broj njihovih proizvoda te su si prije prodaje zadali cilj koliko će proizvoda prodati. Svi su kandidati imali na raspolaganju 90 minuta u jednakim uvjetima da kupce uvjere kako je upravo njihov proizvod ono što im treba te su dali sve od sebe da njihova priča uspije.

Kupcima su se u prodaji jedan na jedan predstavili Renata i Mario Burić s proizvodom PA-ŠTA – šarenim raviolima, Vesna i Ivana, majka i kći koje su osmislile deterdžent i omekšivač za rublje Melli Aromatica, Maja Fertalić koja je osmislila Nutty BARice - snack s orašastim voćem, te Brankica Borović i Paolo Mari koji na tržište žele plasirati svoj kozmetički proizvod Viktoria - prirodnu kremu za lice i gel za tuširanje čija je baza domaće magareće mlijeko. Kada proizvodi dođu na police, dolaze među jaku konkurenciju, a njihovi proizvođači moraju objasniti kupcima po čemu je njihov proizvod poseban.

Nakon niza poslovnih neuspjeha i neizvjesnosti, Renata Burić je odlučila postati poduzetnica. Količinu koju je SPAR naručio od nje, kaže Renata, proizvela je možda u godinu dana, a cijeli je proces proizvodnje ovoga puta za ovu golemu narudžbu morala ''izgurati'' sama i u samo dva mjeseca.

Od cijele proizvodnje me najviše bole ramena, jer moram stalno s valjkom stiskati tijesto. Bole me i prsti zbog pravljenja motiva na tjestenini, ispričala je Renata. Kompliciran proces proizvodnje doveo je Renatu u jako nezgodnu poziciju - naime, njezina isporuka u više je navrata kasnila. Kada je došlo vrijeme za direktnu prodaju, Renata je u pomoć povela i svojeg supruga Marija. Cilj im je bio prodati po pet kutija od svake vrste te su ga i ostvarili.

Njihov tajni kupac bila je Željka Maras koja je nakon dugogodišnje karijere u novinarstvu i marketingu odlučila osnovati brend ''Jedem doma''. Započelo je kao servis za kuhanje u domovima klijenata, a koncept je prerastao u gotova jela te medijsko edukativnu online platformu.

Mislim da je ovo super proizvod jer vrlo malo ljudi radi doma vlastitu tjesteninu, kaže Željka te dodaje: Moj prvi dojam je vrlo pozitivan. Topli su, neposredni, vrlo iskreni. Vidi se da zaista iskreno žive to što govore. Mislim da su generalno dobri prodavači i uz edukacije im može ići odlično.

Majka Vesna i kćer Ivana koje je život rastavio, ponovnu priliku za spajanjem prepoznale su u projektu ''Startaj Hrvatska'' kojem su prijavile svoj omekšivač i deterdžent za rublje ''Melli Aromatica''. Zbog potrebnih količina i rokova isporuke morali su angažirati vanjsku firmu, a to je Ivana vidjela kao dobar znak. No u kratkom roku uspjele su napraviti sve što se od njih očekivalo, a potom je uslijedio novi izazov – direktna prodaja. Cilj im je bio prodati 12 bočica. Mislila sam da će biti lakše, rekla je Ivana.

Njihov tajni kupac bio je Davor Bilman, diplomirani ekonomist i licencirani trener za prodajne, komunikacijske i voditeljske vještine koji je nakon dugogodišnjeg rada u velikim korporacijama odlučio krenuti svojim putem. Osnovao je svoju firmu Faktor B koja putem treninga i savjetovanja pomaže tvrtkama i pojedincima da postignu željenu izvrsnost. Razvio je i svoju metodu – skener osobnosti kojom možemo brzo prepoznati nečiju osobnost te učinkovitije komunicirati. Pristup kupcu im ide jako solidno. Imaju dovoljno entuzijazma i energije, rekao je Davor.

Kako se snašla u ovom izazovu pokazala je i Maja Fertalić koja tržištu nudi Nutty BARice. U proizvodnji je imala poteškoće sa strojevima, poplavom u proizvodnji, ali i rokom trajanja proizvoda. Zbog sportskog duha koji imam, znam da ću biti na nivou i da ću rasturiti prodaju, rekla je Maja kojoj je cilj prodati 20 komada svog zdravog snacka.

Moje je mišljenje da je njoj to išlo jako dobro, da ona izgara za tim da objasni ljudima što je napravila, zašto i kako. Njezin uspjeh će ovisiti o tome koliko će joj društvo u kojem živimo dati podršku za ono što je fantastično napravila u svojim životnim okolnostima, rekao je Orlando Lopac, njezin tajni kupac, partner i menadžer unutar OrladnoFit poslovne grupacije koja uz tri fitnes centra u Zagrebu djeluje na čitavom spektru usluga vezanih uz promociju zdravlja i podizanja kvalitete života. Maja je nadmašila očekivani cilj prodaje te je u direktnoj prodaji prodala 52 komada Nutty BARica.

Brankica i Paolo svoje su poslove u užurbanim metropolama zamijenili proizvodnjom prirodne kozmetike u malom mjestu pokraj Knina – Radučiću gdje proizvode kozmetiku od magarećeg mlijeka - Viktoria. Shvatili smo da nije moguće da tu ogromnu količinu posla odradimo sami, pa sam pozvala prijateljicu koju dugo poznajem da radi kod nas, ispričala je Brankica te dodala da se radilo od jutra do mraka kako bi ispunili zadani rok i narudžbu. Nadala se da će u direktnoj prodaji prodati desetak komada, a cilj su i ispunili.

Njihov tajni kupac bila je Vedrana Likan koja se bavi nekretninama i investicijama, intelektualnim poduzetništvom, razvojem održivog gospodarstva, zelenom tranzicijom, ženskim liderstvom i osnaživanjem žena u biznisu. Brankici i Paolu dala je konstruktivne savjete kako se bolje približiti kupcu. Inače je u prodaji izrazito važno pogoditi slabu točnu kupca, a to ne možemo saznati ako ne slušamo. Moramo pustiti kupcu da se izrazi. Moramo voditi razgovor da bi mogli poentirati na onoj snazi na koju naš proizvod ima, rekla je Vedrana.

Nakon što su predstavljeni svi proizvodi i kandidati te nakon što su svi prošli direktnu prodaju, vrijeme je za finalni rezultat kada će kandidati čuti koji je od njihovih proizvoda HIT proizvod 2021. godine.

U finalnoj emisiji ''Startaj Hrvatska'' svih osam poduzetničkih priča zajedno će čuti konačnu odluku, a moći ćete je pogledati već sljedeće nedjelje u 18.15.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju