Kazna teška čak 170 milijuna dolara: YouTube nezakonito prikupljao podatke djece

YouTube mora platiti kaznu od 170 milijuna dolara jer je nezakonito prikupljao osobne podatke djece bez dopuštenja roditelja, objavila je u srijedu američka savezna uprava za trgovinu (FTC)

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 05.09.2019. / 12:15 komentari
Novčana kazna (Foto: Getty images)

Internetska video-platforma optužena je da je prikupljala podatke putem 'cookiesa' kojima se mogu pratiti korisnici diljem svijeta. YouTube je akumulirao podatke o onima koji su gledali kanale namijenjene djeci mlađoj od 13 godina, a da prije nije obavijestio roditelje i zatražio njihovo dopuštenje.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Tako je prekršio američki zakon o zaštiti privatnosti djece na internetu (COPPA), kažu u upravi.

"YouTube je iskoristio popularnost među djecom radi stjecanja korporativnih klijenata", rekao je predsjednik FTC-a Joe Simons.

Platforma je zaradila milijune dolara tako što je, koristeći se 'cookiesima', bombardirala oglasima korisnike tih kanala, stoji u tužbi FTC-a i države New York. Nagodbom se traži od Googlea, koji je vlasnik YouTubea, da FTC-u plati kaznu od 136 milijuna dolara i još 34 milijuna New Yorku.

"Kazna od 170 milijuna dolara 30 je puta veća od dosad najviše kazne za kršenje COPPA-e koju je izrekao FTC", rekao je Simons na konferenciji za novinare u srijedu.

"Ona je i tri puta veća od bilo koje druge kazne za kršenje privatnosti protiv Googlea izrečene drugim dijelovima svijeta", dodao je.

YouTube je odgovorio da će ispuniti zahtjeve FTC-a i u roku od četiri mjeseca izmijeniti pravila o zaštiti podataka djece.

Također je najavio da će prestati objavljivati personalizirane oglase i onemogućiti ostavljanje komentara na dječjim sadržajima.

(Hina)
 

Vezane vijesti