Iako Apple nije ušao prvi na tržište nosivih uređaja, američka je kompanija sa svojim pametnim satom brzo preuzela lidersko mjesto i godinama je upravo Apple Watch bio najprodavaniji i najpopularniji pametni sat. No prema posljednjim podacima o stanju na ovom tržištu, došlo je do velike promjene na vrhu.
U prva tri kvartala ove godine najviše nosivih uređaja tako je isporučio - Huawei. Kineska tvrtka isporučila je 23,6 milijuna nosivih uređaja i time su zauzeli 16,9 posto globalnog tržišta, što predstavlja veliki rast u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije - čak 44 posto. S druge strane, Apple je zabilježio pa isporuka veći od deset posto te su s 25,8 posto udjela u prva tri kvartala prošle godine sada pali na 16,2 posto udjela. Tijekom tog razdoblja Apple je isporučio 22,5 milijuna pametnih satova.
Treće mjesto zauzeo je Xiaomi koji je zabilježio rast veći od 25 posto te su s 20,5 milijuna isporučenih uređaja zauzeli nešto manje od 15 posto tržišta, a iza njih se smjestio Samsung sa sličnim porastom od skoro 25 posto u odnosu na prva tri kvartala 2023. godine te je broj isporuka u 2024. dosegao 11,5 milijuna.
Što se ukupnog tržišta, tiče, tijekom prvih devet mjeseci isporučeno je 139 milijuna uređaja, što predstavlja blagi pad u odnosu na 140,5 milijuna isporučenih u prva tri kvartala prošle godine, pokazuju podaci IDC-a. Vodeće tržište, odnosno tržište na kojem je zabilježen najveći broj isporuka nosivih uređaja jest kinesko. Na njemu je zabilježen porast isporuka od 20 posto u odnosu na isto razdoblje u 2023. godine te je broj isporuka premašio 45 milijuna. Od ukupnog broja nosivih uređaja, isporučeno je skoro 33 milijuna pametnih satova, što također predstavlja veliki rast - od 23,3 posto.
Kao glavne razloge uspjeha Huaweija na stranici Android Authority spominju nove modele pametnih satova koje su predstavili (Watch GT 5, GT 5 Pro i Watch D2) te strategiju širenja na različite regije (od Azijsko-pacifičke do Bliskog istoka i Afrike). Također, još jedan od značajnih razloga uspjeha jest, kako smo spomenuli, što je Kina postala najveće tržište nosivih uređaja, a nije teško zaključiti kako su upravo na tom tržištu najpopularniji Huaweijevi pametni satovi.
Jednu stvar ipak treba naglasiti, a to je da, kada su u pitanju isključivo pametni satovi, dakle kada se oni gledaju kao odvojena kategorije bez ostalih nosivih uređaja poput pametnih narukvica, narukvica za fitness i slično, tu je i dalje lider Apple.