Kinezi ulažu milijarde u robotaksije: Na vozače taksija gledat ćemo kao na "posao koji je postojao u prošlosti"

Vozače taksija, slažu se mnogi stručnjaci, u budućnosti bi trebali zamijeniti računala, a to bi se najprije moglo dogoditi u Kini.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.09.2020. / 13:15

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Google je s ulaganjima u autonomnu tehnologiju počeo prije više od deset godina, a istraživanje, razvoj i brojni testovi koje rade više od desetljeća rezultirali su prvim taksi-servisom na svijetu s vozilima kojima ne upravljaju ljudi, već računala. Nakon promjena i reorganizacija u Googleu, za razvoj takvih automobila sada je zadužena kompanija Waymo, a iako su s razvojem tehnologije najdalje dogurali, čini se da bi ih uskoro na tom tržištu mogle prestići brojne kineske kompanije.

Autonomni Volvo Veliki korak prema budućnosti: Automobilska revolucija mogla bi početi već sljedeće godine

Prema istraživanjima konzultanata iz McKinseya, upravo Kina ima najbolji potencijal postati najveće tržište autonomnih vozila. Najveća primjena autonomije u vozilima trebala bi biti upravo u taksijima - tzv. robotaksiji s vremenom bi trebali preuzeti volane i zamijeniti vozače taksija. U budućnosti, misleći na razdoblje od 20 do 30 godina, na vozače taksija gledat ćemo kao na posao koji je postojao u prošlosti, smatra izvršni direktor WeRidea Tony Han. U razgovoru za CNBC rekao je kako će robotaksiji zamijeniti ljudski rad jer će s vremenom cijena hardvera biti sve niža, dok će cijena ljudskog rada samo rasti. Već za 3 do 5 godina autonomna tehnologija trebala bi se masovno početi koristiti u taksijima u Kini, dok bio njegova kompanija i njeni robotaksiji trebali postati profitabilni 2025.

Kakva je budućnost pred robotaksijima najbolje govore podaci iz McKinseya koji se, doduše, odnose na daleku budućnost. Prema njima, do 2040. godine 66 posto putničkih kilometara prijeći će se s autonomnim vozilima, što bi trebalo donijeti zaradu od 1,1 bilijuna dolara od samih mobilnih servisa i oko 900 milijardi dolara od prodaje autonomnih vozila.

Neke su kineske kompanije na domaćem tržištu također pokrenule taksi-servise s računalima kao vozačima (iako, iz sigurnosti, na prednjem sjedištu i dalje mora sjediti backup vozač) pa je tako AutoX iza kojeg stoji Alibaba, počeo s autonomnim servisom u Šangaju, WeRide je lansirao takav servis u Guangzhou, a na sličnim projektima u Kini rade i DiDi, Baidu i Pony.ai.

Slika nije dostupna U Michiganu se gradi cesta budućnosti

Tehnološke i automobilske kompanije imaju veliku podršku i od vlade koja podržava razvoj tehnologije te izdaje brojne dozvole za testiranja vozila na prometnicama, što će svakako utjecati na brži razvoj i brži dolazak autonomnih taksija na ceste. Osim na tehnologiju i automobile, za uspjeh ove industrije od velike će važnosti biti infrastruktura, odnosno gradnja novih prometnica posebno podređenih autonomnim vozilima, kao i prilagodba postojećih prometnica kako bi na njima mogli voziti i klasičnih automobili i robotaksiji. Ipak, ono na što treba voditi računa, upozorio je Han, da je ta industrija poput maratona i još je veliki put pred njom.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti