Već 23 godine Mary Meeker predstavlja svoju analizu i predviđanja internetskih trendova. Ova svojevrsna "internetska Biblija" rezultat je analize gomile podataka iz različitih izvora i dosad je s velikom preciznošću definirala u kojem će se smjeru razvijati ne samo internet već i tehnologija općenito.
Ovogodišnja analiza predstavljena je na Code Conference i sadrži gotovo 300 slajdova koji pokrivaju sve od korisničkog odnosa prema pametnim telefonima do stanja IT tržišta u Kini.
Njezina analiza proučavat će se sljedećih mjeseci, a mi vam donosimo neke od najvažnijih predviđanja, procjena i analiza.
Pametni telefoni
Meeker podsjeća kako je 2017. bila prva godina u kojoj nije zabilježen rast broja isporučenih pametnih telefona. Iako su i Apple i Samsung na tržište izbacili telefone koji koštaju više od 1000 dolara, u prosjeku cijena pametnih telefona pada, što omogućuje širenje pametnih telefona i na manje razvijenim tržištima.
No raste broj korisnika mobilnog plaćanja. Kina je i dalje predvodnik s više od 500 milijuna aktivnih korisnika mobilnog plaćanja u 2017. godini.
Internet
Baš kao i kod pametnih telefona, broj novih korisnika interneta stagnira. Trenutačno pristup internetu ima više od polovice svjetske populacije, pa će broj novih korisnika i dalje biti u padu.
No oni koji imaju pristup širokopojasnom interenetu sve ga češće koriste. Tako odrasla osoba u SAD-u (a ni u Hrvatskoj vjerojatno nije ništa drukčije), na internetu provodi 5,9 sati, a 3,3 sata na mobilnom telefonu.
Internet se koristi i za spajanje različitih "osobnih" uređaja. Broj glasovno upravljanih uređaja, kao što je Amazon Echo, sve je veći. Krajem 2017. bilo ih je instalirano više od 30 milijuna.
Posebnu pozornost Meeker je posvetila privatnosti na internetu, ali i problemima s kojima se tehnološke kompanije suočavaju ne bi li poštivale sve što regulatori od njih zahtjevaju.
Nazvala je to "paradoksom privatnsoti" jer su tvrtke uhvaćene između želje da korisnicima pruže bolje korisničko iskustvo i kršenja privatnosti istih tih korisnika.
Velike tehnološke tvrtke
Govoreći o velikim tehnološkim tvrtkama, one postaju sve veći ključni igrači u gospodarstvu SAD-a. Prema posljednjim informacijama, na njih otpada čak 25 posto tržišne kapitalizacije u SAD-u.
Prije svega, to se odnosi na Google koji širi svoje poslovanje u području oglašavanja, dok Amazon polako iz e-trgovine ulazi u oglašavanje. Upravo je Amazon ostvario 28 posto svih e-kupovina u SAD-u.
Tehnologija nas mijenja
Brzina kojom korisnici prihvaćaju nove tehnologije postaje nevjerojatna. Prosječnim Amerikancima bilo je potrebno 80 godina da prihvate perilicu posuđa kao nešto uobičajeno. Za internet je trebalo manje od 10 godina.
Meeker je uvjerena kako će tehnologija u potpunosti promijeniti način na koji radimo (kao što je to već i napravila). Tako će u budućnosti prevladavati poslovi vezani uz internet, ali i poslovi koji će se obavljati prema potrebi.
Umjetna inteligencija imat će veliku ulogu u jačanju potrošnje na internetu, a Google i Amazon nudit će sve više platformi koje će se temeljiti upravo na umjetnoj inteligenciji.
Rast Kine
Iako Kina još uvijek kaska za SAD-om po broju najvećih internetskih kompanija, taj zaostatak sve je manji. Dok je prije pet godina među 20 najvećih internetskih kompanija bilo devet američkih i tek dvije kineske, sada SAD ima njih 11, dok je broj kineskih kompanija narastao na čak devet.
Cijelu analizu možete pogledati na slajdovima.