Apple je pred otprilike dva tjedna u opticaj pustio posljednju verziju svog operativnog sustava iOS 14.5 koja je donijela velike promjene u načinu na koji korisnici mogu upravljati odobrenjima aplikacijama za praćenje njihovih aktivnosti.
Iako su iz Applea u nekoliko navrata napominjali kako su uveli tu mogućnosti ne bi li zaštitili privatnost svojih korisnika i omogućili im da blokiraju neželjeno praćenje. Također su napomenuli kako će način na koji developeri objasne zašto im trebaju ti podaci, uvelike utjecati na to hoće li korisnici dopustiti praćenje ili ne.
Međutim, prvi podaci koje je objavila tvrtka za analizu podataka Flurry, pokazuje kako je samo četiri posto korisnika iPhonea u SAD-u dopustilo aplikacijama da ih prate nakon ažuriranja svojih uređaja na iOS 14.5. Gledano na razini cijelog svijeta, ta se brojka penje na 12 posto.
iOS 14.5 U.S. Daily Opt-in Rate as of May 4th: ➡️ https://t.co/ob0ZcRp9gW pic.twitter.com/CysCKSXBsB
— Flurry (@FlurryMobile) May 5, 2021
iOS 14.5 Worldwide Daily Opt-in Rate as of May 4th: ➡️ https://t.co/ob0ZcRp9gW pic.twitter.com/FFKp9eDkxy
— Flurry (@FlurryMobile) May 5, 2021
Ako je suditi po rezultatima nakon prvih tjedana, čini se kako će oglašivači, koji su obilno iskorištavali podatke koje su aplikacije prikupljale i potom prodavale dalje, imati priličan problem s plasiranjem ciljanih oglasa.
Facebook, koji je bio veoma glasan protivnik uvođenju ovakve prakse, već je pokušao pridobiti korisnike da mu dopuste praćenje navodeći će su aplikacije Facebook i Instagram zahvaljujući tome besplatni za korištenje.