zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Korisnici su spremni kažnjavati tvrtke koje loše čuvaju osobne podatke

Dvije trećine ispitanih prestalo bi kupovati proizvod ili uslugu od tvrtke s neodgovarajućom zaštitom osobnih podataka te bi se bez ustručavanja o tome požalilo na društvenim mrežama, šteteći reputaciji tvrtke.

Martina Čizmić | 30.05.2018. / 16:35 komentari

Podijeli

GDPR (Foto: iStock) (Foto: iStock)

GDPR je tek stupio na snagu, a već se provode istraživanja kako će se provođenje tih pravila koja čuvaju privatnost korisnika odraziti na odnos korisnika prema tvrtkama.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Appleovi telefoni, ilustracija Vrijeme radi svoje… Ako imate ove modele telefona, možda je vrijeme da ih zamijenite i kupite nove Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?

Tako rezultati istraživanja koje je proveo Veritas Technologies, pokazuju da korisnici imaju vrlo malo povjerenja u to da će organizacije dobro čuvati njihove podatke. Kako se sve više i više tvrtki suočava s provalama o podatke – i kako se čini da su hakeri uvijek jedan korak ispred – gotovo dva od pet ispitanika u istraživanju (38 posto) danas vjeruje kako većina tvrtki niti ne zna kako zaštititi podatke svojih korisnika.

Istovremeno, Veritasovo globalno istraživanje percepcije privatnosti podataka među korisnicima za 2018. (Veritas Global Data Privacy Consumer Study) pokazuje kako korisnici planiraju poduzeti značajne korake da bi kaznili tvrtke koje njihove podatke ne čuvaju na odgovarajući način, dok će istovremeno nagraditi one koje to čine kako treba.

Mnoge tvrtke u svijetu oslanjaju se na podatke kako bi učinkovito usmjerile prodaju pojedinih proizvoda i usluga prema korisnicima. Međutim, uz uvođenje strogih zakona o privatnosti podataka koji korisnicima daju veće mogućnosti kontrole nad njihovim podacima – mnogi korisnici pomno prate što tvrtke rade te ih smatraju odgovornima za zaštitu njihovih osobnih podataka.

Nove norme u zaštiti osobnih podataka

Istraživanje koje je naručio Veritas a provela tvrtka 3GEM obuhvatilo je 12.500 osoba u 14 zemalja. Rezultati su pokazali da korisnici teže nagraditi organizacije koje na ispravan način štite njihove osobne podatke, odnosno kažnjavati one koje to ne čine tako što će uslugu ili proizvod kupiti drugdje ili što će, pak, napadati reputaciju pojedine tvrtke.

Gotovo dvije trećine ispitanika (62 posto) prestalo bi kupovati proizvod ili uslugu od tvrtke ako tvrtka neuspješno štiti podatke korisnika, dok gotovo polovica ispitanih (48 posto) kaže kako bi prestali biti lojalni prema određenom brendu ili tvrtki te bi razmotrili kupovanje usluga ili proizvoda kod konkurencije.

Čak 81 posto ispitanih kaže kako bi prijateljima i članovima obitelji reklo da bojkotiraju pojedinu organizaciju, dok bi njih gotovo tri četvrtine čak otišlo toliko daleko da prijave tvrtku regulatorima. Dvije trećine ispitanih (65 posto) kaže kako bi po društvenim mrežama i drugim online servisima pisali negativne komentare o tvrtki s kojom su imali loše iskustvo.

Međutim, istraživanje također pokazuje da korisnici također planiraju nagraditi tvrtke koje na ispravan način štite njihove podatke. Tri od pet ispitanika (59 posto) kaže kako će potrošiti više novaca kod organizacija kojima vjeruju da na ispravan način čuvaju njihove podatke, dok je nešto preko četvrtine ispitanika (27 posto) spremno potrošiti i do 25 posto više novaca kod tvrtki koje zaštitu podataka shvaćaju ozbiljno.

Povjerenje u tvrtke narušeno je provalama u podatke, curenjem podataka i drugim visokoprofilnim slučajevima gdje su tvrtke pokazale nedostatak razumijevanja za način na koji čuvaju ili dijele podatke o korisnicima, kaže Tamzin Evershed, viša direktorica i globalna voditeljica za područje privatnosti u Veritasu.

Korisnici žele više vidjeti više transparentnosti i odgovornosti kod tvrtki. Oni će pritom nagrađivati one organizacije koje su primijenile dobre 'higijenske' tehnike čuvanja podataka a kaznit će one koje to ne čine. Tvrtke moraju biti percipirane kao dobri čuvati podataka ako žele ostvariti poslovne prednosti i dobitke koji se vežu uz izgradnju povjerenja kod korisnika, naglašava Evershed.

Rast zabrinutosti oko prikupljanja osobnih podataka

Budući da raste interes za temu kako se čuvaju i koriste osobni podaci, istraživanje je također pokazalo kako korisnici ne bi pristali na dijeljenje specifičnih vrsta osobnih podataka,

Tako su veoma oprezni s kim dijele, odnosno ne bi podijelili detalje o osobnim financijama, uključujući prihode i hipoteke (60 posto), lokaciji (40 posto), online navikama (40 posto), detalje o zdravlju i medicinske zapise (38 posto), spolnu orijentaciju (28 posto) te vjerska uvjerenja (26 posto).

Korisnici također postaju sve oprezniji oko toga kako se njihovi podaci dijele s tvrtkama i trećim stranama. Devet od deset korisnika (92 posto) kaže da je zabrinuto oko razine zaštite osobnih podataka, dok 40 posto ispitanika tvrdi da nema nikakav uvid u to kako tvrtke koriste ili dijele njihove podatke. Istovremeno, 21 posto ispitanih vrlo je zabrinuto oko mogućnosti da će njihovi osobni podaci biti ukradeni.

U svjetlu nedavnih događanja i zakonskih promjena, korisnicima je potrebna mnogo viša razina sigurnosti u pogledu toga kako tvrtke čuvaju njihove podatke, kako ih dijele i koriste, kaže Evershed. Sve to može imati značajne posljedice za tvrtke koje se oslanjaju na prikupljanje podataka o korisnicima kako bi mogle ponuditi inteligentne i vrlo ciljane usluge, poput aplikacija koje su vezane uz lokaciju korisnika. Najuspješnije tvrtke bit će one koje uspiju pokazati da upravljaju i štite osobne podatke na usklađen i dobar način u svim situacijama, naglašava Evershed.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Sjevernokorejski i kineski hakeri imaju novu taktiku u napadima na tvrtke i državne organizacije
Trend
Sjevernokorejski i kineski hakeri imaju novu taktiku u napadima na tvrtke i državne organizacije
Od milijarde do stotina milijardi: Čini se da je Microsoft pogodio jackpot s OpenAI-jem
Sulud povrat ulaganja
Od milijarde do stotina milijardi: Čini se da je Microsoft pogodio jackpot s OpenAI-jem
Terapija budućnosti? Nosiva ultrazvučna kaciga omogućava liječenje mozga bez kirurških zahvata
Revolucionaran iskorak u medicini
Terapija budućnosti? Nosiva ultrazvučna kaciga omogućava liječenje mozga bez kirurških zahvata
Situacija nikad nije bila gora: Profesori tvrde kako su domaće zadaće su izgubile svaki smisao
Što napraviti?!
Situacija nikad nije bila gora: Profesori tvrde kako su domaće zadaće izgubile svaki smisao
Ozonski omotač mogao bi se oporaviti do sredine stoljeća
Objavio WMO
Ozonski omotač mogao bi se oporaviti do sredine stoljeća
HealthTech inovatori imaju priliku testirati svoje inovacije – besplatno i bez rizika
AI4Health.Cro
HealthTech inovatori imaju priliku testirati svoje inovacije – besplatno i bez rizika
Ako imate ove modele telefona, možda je vrijeme da ih zamijenite i kupite nove
Vrijeme radi svoje…
Ako imate ove modele telefona, možda je vrijeme da ih zamijenite i kupite nove
NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?
Na Marsu
NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?
Slijedi velika promjena na tržištu rada: Evo tko će prvi ostati bez posla, prema Samu Altmanu
Mnoge su industrije ugrožene
Slijedi velika promjena na tržištu rada: Evo tko će prvi ostati bez posla, prema Samu Altmanu
"Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge
Roditelji, oprez!
"Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge
Kineski plan neće se svidjeti europskim automobilskim kompanijama
Ambiciozno
Kineski plan neće se svidjeti europskim automobilskim kompanijama
Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije
Jednostavno je
Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Čelnik splitskog kotara upozorio sugrađane da se muškarac s kalašnjikovom šeće ulicom
Istraga u tijeku
Stigla dojava da se muškarac s kalašnjikovom šeće Splitom. Oglasila se policija i HDZ-ovac koji je digao uzbunu
Čovjek proglašen mrtvim i odvezen u mrtvačnicu; obitelj se došla oprostiti pa doživjela šok
Rijedak slučaj
Čovjek proglašen mrtvim i odvezen u mrtvačnicu: Obitelj se došla oprostiti pa doživjela šok za šokom
Novim Zakonom o naplati cestarine isključit će se plaćanje cestarine u gotovini
Stiže novi zakon
Cestarina se više neće moći plaćati gotovinom
show
Jagoda Kumrić i Konstantin Haag odlaze iz ''Kumova''
''Arrivederci...''
Zvijezde Kumova rastužile fanove: ''Vrijeme je za okrenuti novu stranicu...''
U prvoj epizodi MasterChefa pregaču dobila majka Ivice Zubca,
kakva čast!
Majka našeg svjetski poznatog sportaša privukla je pažnju u prvoj epizodi MasterChefa!
Maja Šuput u mini-haljini zaplesala na Vinkovačkim jesenima
na vinkovačkim jesenima
Kako joj stoji? Na ovako jednostavnu kombinaciju Maje Šuput nismo navikli
zdravlje
Candida auris: Simptomi superinfekcije koja se širi Europom
Stigla je u hrvatske bolnice!
Candida auris: Simptomi superinfekcije koja se širi Europom
Šokantna istina o slanini: Povezuje se s rakom i demencijom – ali postoji sigurna granica
Nutricionisti otkrivaju
Šokantna istina o slanini: Povezuje se s rakom i demencijom – ali postoji sigurna granica
Ljetna korona: Simptomi zbog kojih su liječnici pretrpani
Soj "Stratus" hara svijetom
Ljetna korona: Simptomi zbog kojih su liječnici pretrpani
zabava
Samo u Dalmaciji! Scena ispred trgovine oduševila društven mreže
Zanimljivo
Samo u Dalmaciji! Scena ispred trgovine oduševila društvene mreže
Vlasnik problijedio kad je vidio srušeno stablo na autu, a onda je uslijedilo iznenađenje
Za dlaku!
Vlasnik problijedio kad je vidio srušeno stablo na autu, a onda je uslijedilo iznenađenje
Pub kviz koji pokazuje imate li znanje za natjecanje uživo
Pokažite što znate!
Pub kviz koji pokazuje imate li znanje za natjecanje uživo
tech
Ako imate ove modele telefona, možda je vrijeme da ih zamijenite i kupite nove
Vrijeme radi svoje…
Ako imate ove modele telefona, možda je vrijeme da ih zamijenite i kupite nove
NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?
Na Marsu
NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?
Slijedi velika promjena na tržištu rada: Evo tko će prvi ostati bez posla, prema Samu Altmanu
Mnoge su industrije ugrožene
Slijedi velika promjena na tržištu rada: Evo tko će prvi ostati bez posla, prema Samu Altmanu
sport
UFC neugodno iznenadio Antu Deliju! Kako je ovakvo što uopće moguće?
TJEDAN NAKON POBJEDE
UFC neugodno iznenadio Antu Deliju! Kako je ovakvo što uopće moguće?
Armin Hodžić za Dinamo zabio 50 golova, sad s 30 godina potpisao za drugoligaša
JEDNOSTAVNO NESTAO
Za Dinamo je zabio 50 komada u sto utakmica, sad je s 30 godina potpisao za drugoligaša
Bobanovo zvono za uzbunu: Kako je moguće da u Dinamu to nisu vidjeli?
Komentar Ivice Mede
Bobanovo zvono za uzbunu: Kako je moguće da u Dinamu to nisu vidjeli?
tv
MasterChef: MasterChef prvom epizodom nove sezone nadmašio konkurenciju! Večeras ne propustite nove specijalitete!
SAZNAJTE!
MasterChef prvom epizodom nadmašio konkurenciju! Večeras ne propustite doznati tko će se kući vratiti s pregačom!
Pogledajte što donosi finale sezone serije "Daleki grad"!
DALEKI GRAD
Pogledajte što donosi finale sezone serije "Daleki grad"!
U dobru i zlu: Dala mu je antibiotike, ali hoće li mu biti spasa?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Dala mu je antibiotike, ali hoće li mu biti spasa?
putovanja
Tjedni jelovnik fina i brza jela 15. 9. do 21. 9. 2025.
Tjedni jelovnik
Zasitna su, fina i rade se bez puno muke: Sedam predobrih jela za svaki dan ovog tjedna
Najveće dječje igralište u Hrvatskoj
Ogromna zabava!
Odlična ideja za izlet: Otvoreno najveće dječje igralište u Hrvatskoj
Kulinarski grijeh ili ipak ne? Treba li prati gljive prije kuhanja?
Odaberite stranu
Kulinarski grijeh ili ipak ne? Treba li prati gljive prije kuhanja?
novac
Zagreb izbacio Kineze s natječaja - autobusi su im bili nekoliko milijuna jeftiniji, ali nisu imali HD monitore
Zagreb izbacio Kineze s natječaja - autobusi su im bili nekoliko milijuna jeftiniji, ali nisu imali HD monitore
Oživljavanje Imunološkog: Priprema se natječaj za pogon u Rugvici vrijedan 40,8 milijuna eura
Lijekovi iz ljudske plazme
Oživljavanje Imunološkog: Priprema se natječaj za pogon u Rugvici vrijedan 40,8 milijuna eura
Ovo je 10 najboljih država za umirovljenike, na sedmom mjestu i nama susjedna zemlja
Drugi život
Ovo je 10 najboljih država za umirovljenike, na sedmom mjestu i nama susjedna zemlja
lifestyle
Zagreb špica: Majica sa simpatičnim natpisom u street style izdanju
BAŠ SIMPATIČNO
"Draga mama"... Majica s porukom nasmijala je žene u centru Zagreba
Ulična moda Zagreb bluza s volanima
Tako ženstvena
Traperice plavokose dame iz centra Zagreba vizualno produžuju noge, ali bluza je ta koja je privukla sve poglede
Ljupka Gojić Mikić u haljini Dries Van Notena
Opet je zablistala
Haljina Ljupke Gojić Mikić je definicija elegancije s dozom odvažnosti
sve
Jagoda Kumrić i Konstantin Haag odlaze iz ''Kumova''
''Arrivederci...''
Zvijezde Kumova rastužile fanove: ''Vrijeme je za okrenuti novu stranicu...''
Zagreb špica: Majica sa simpatičnim natpisom u street style izdanju
BAŠ SIMPATIČNO
"Draga mama"... Majica s porukom nasmijala je žene u centru Zagreba
U prvoj epizodi MasterChefa pregaču dobila majka Ivice Zubca,
kakva čast!
Majka našeg svjetski poznatog sportaša privukla je pažnju u prvoj epizodi MasterChefa!
 

Nastavi čitati

Business
Microsoft
Sulud povrat ulaganja

Od milijarde do stotina milijardi: Čini se da je Microsoft pogodio jackpot s OpenAI-jem

piše Branimir Vorša
Business
Nvidia
Nastavljaju provjeru

Kineski regulatori objavili: Nvidia je prekršila propise o monopolu

piše Hina
Business
Globalna komunikacijska mreža, ilustracija
Objavio HAKOM

Prihodi tržišta elektroničkih komunikacija porasli na 900 milijuna eura

piše Hina
Business
Predavači na SoMo Borac konferenciji
U listopadu u Zagrebu

Koje greške koče vašu organizaciju, kako upravljati timovima, a kako AI-jem: Odgovore donose predavači SoMo Borac konferencije

piše Zimo
Business
Vjekoslav Majetić, DOK-ING
U Seulu

Potvrda konkurentnosti hrvatske obrambene industrije: DOK-ING i korejski LIG Nex1 dogovorili suradnju

piše Hina
Business
Startup, ilustracija
Novčana nagrada i put u Japan

Proglašeni pobjednici prvog "pitch" natjecanja HGK

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima