Korisnici Zuckerbergova metaversa moći će prodavati virtualne proizvode

Meta je najavila da počinje s testiranjem nove opcije u Horizon Worldsu - dio kreatora moći će prodavati virtualne predmete, stvari i iskustva i na njima zarađivati.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.04.2022. / 11:11

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Jako puno stvari mora se poklopiti kako bi Zuckerbergova ideja metaversa uspjela. Takvi svjetovi moraju biti vizualno atraktivni i zabavni kako bi privukli veliki broj korisnika, ali oni moraju biti i generatori novaca, kako za Metu, tako i za dio korisnika, odnosno kreatora - slično kako danas na npr. Instagramu i YouTubeu influenceri zarađuju veliki novac od svoje aktivnosti, a od njih profitiraju i same platforme jer privlače korisnike i njihov angažman.

Slika nije dostupna Startup razvija tehnologiju koja će omogućiti da osjetite stvarnu bol u virtualnom svijetu

Meta je napravila veliki korak u tom smjeru ovaj tjedan te su najavili početak testiranja nove opcije u njihovoj metaverse platformi za Quest VR Horizon Worlds koja će kreatorima omogućiti zaradu. Računica ekipe iz Mete je jasna - gdje ima novaca, bit će i kreatora, tj. korisnika.

Tu mogućnost zarade u Metinom virtualnom svijetu dobit će dio kreatora koji će unutar Horizon Worldsa prodavati virtualne predmete, servise i iskustva poput npr. VIP ulaznica u svoje virtualne svjetove, zatim virtualni nakit, posebne košarkaške lopte itd., objasnila je za The Verge direktorica za marketing proizvoda Mete Meaghan Fitzgerald. Kako bi kreatore dodatno motivirali, ova je tvrtka ranije pokrenula fond težak 10 milijuna dolara iz kojeg će nagraditi kreatore virtualnih svjetova s najvećim angažmanom korisnika.

Prodajom virtualnim proizvoda u digitalnim svjetovima neće zarađivati samo kreatori, već i - Meta. Naime, Zuckerbergova kompanija uzimat će proviziju za sve transakcije unutar Horizont Worlda i to u iznosu od 25 posto od vrijednosti transakcije.

Osim uzimajući novac od transakcija, još je jedan potencijalan način na koji bi Meta mogla zarađivati od svojih virtualnih svjetova, no on nije popularan među korisnicima. Riječ je o oglašavanju. Za početak fokus kompanije ipak će biti monetizacija kreatora sadržaja, no iz Mete kažu kako je oglašavanje područje koje će istraživati u budućnosti. Prema iskustvu s Facebookom i Instagramom, oglašavanje im nije bilo prioritet na početku, no s vremenom su se oglasi pojavili i na njima, donijevši kompaniji milijarde dolara prihoda.

Slika nije dostupna Epic Games i Lego najavili suradnju na razvoju metaversa koji će biti siguran za djecu

Prije dva mjeseca broj korisnika Horizon Worldsa dosegao je 300 tisuća te su tada iz Mete objavili da je stvoreno oko 10 tisuća svjetova. Ta bi se brojka u budućnosti mogla značajno povećati jer bi do kraja godine Horizon Worlds mogao biti dostupan i na mobilnim uređajima, a naknadno i na konzolama.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti