Svi smo barem jednom doživjeli ili bili krivi za phubbing. No, znate li o čemu se točno radi? Ovaj izraz na globalnoj razini u uporabi je već petnaestak godina a odnosi se na čin ignoriranja svijeta i ljudi oko nas fokusiranjem na tehnologiju, najčešće pametne telefone. Problem često nastaje kada to radimo u društvu pa druga osoba može (s pravom) smatrati da nas druženje i razgovor s njom - ne zanima. Prema online istraživanju koje je jedan popularni svjetski proizvođač mobitela proveo 2019. godine u Hrvatskoj na uzorku od preko 1000 ispitanika, čak 67 posto ispitanika smatralo je kako je nepristojno kada se mobitel tako koristi u društvu.

Zanimljivo rješenje ovog problema ponudili su sudionici IM Hackathona u organizaciji zagrebačke IT tvrtke Ingemark. Prijavilo se 11 timova odnosno 27 sudionika, koji su u roku od 5 dana neprestanog rada trebali osmisliti kompletno rješenje. Šest timova uspjelo je predati svoja finalna rješenja a žiri je odlučio da je najbolji rad tima Undfined, kojeg su činili Filip Bel i Jakov Glavina. Njihova aplikacija osmišljena je tako da natjera korisnika da u određenom razdoblju ne podiže mobitel sa stola. Cijena koju mora platiti ukoliko ipak podigne mobitel? Plaća piće za cijelo društvo!

Rad tima Undefined sadržavao je apsolutno sve što smo tražili od ove aplikacije. Njihovo rješenje „Drink&Talk“ je rađeno u React Java Scriptu te aplikacija savršeno radi, odnosno već je sada spremna za preuzimanje i korištenje, izjavio je po završetku hackatona Predrag Kežić, voditelj marketinga u Ingemarku te dodao kako su i druga rješenja također bila vrlo dobra no zbog sitnih grešaka kod njih je uočena potreba za dodatnim radom na poboljšanju. 

Drugo mjesto osvojio je tim Muzics u sastavu Josip Mužić i Ida Marija Mužić, koji su svoje rješenje radili u Flutteru, relativno novoj tehnologiji koja je Ingemarku posebno atraktivna i zanimljiva jer ova tvrtka upravo radi na širenju svog mobile tima orijentiranog baš na Flutter. Iako nisu osvojili prvu nagradu, ovaj tim bi uskoro mogao postati dio budućeg Ingemarkovog Flutter tima. Treće mjesto osvojio je tim Propeller u sastavu Robert Horvat i Alen Karlovčec, čije je rješenje rađeno za iOS.

Nagradni fond ovog natjecanja iznosio je 15.000 kuna, od čega je pobjedničkom timu pripalo 8.000, dok su drugoplasirani i trećeplasirani tim osvojili 5.000, odnosno 2.000 kuna. Mobilnu aplikaciju za iOS i Android sustave studenti su izrađivali po uputama i tehničkoj specifikaciji iz Ingemarka, dok su platformu mogli odabrati po vlastitom izboru.

Iznimno smo zadovoljni načinom na koji su svi finalisti razvili konačan kod za ovu aplikaciju. To su vrhunski i kreativni ljudi već sada. Bilo je teško odlučiti se za najbolje rješenje. Dio sudionika je bio izuzetno proaktivan - uz sve što se tražilo u sklopu radnog zadatka predlagali su i dodatne feature - što nas je vrlo ugodno iznenadilo. Na kraju smo odabrali rješenje koje je bilo najpotpunije, a i najbliže našoj prvotnoj zamisli. Zahvaljujemo svim timovima na sudjelovanju i nadamo se im i slična natjecanja biti samo dodatan vjetar u leđa jer znanja itekako imaju, zaključio je Kežić te dodao kako će aplikacija Drink&Talk uskoro će biti dostupna na Google Playu i AppStoreu za besplatno preuzimanje.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju