Malen i vrlo brz: Otkrivena potpuno nova vrsta dinosaura

Otisci stopala razlikuju se od svih drugih poznatih otisaka dinosaura, rekao je paleontolog Rafael Costa.

Hina | 24.11.2023. / 10:00

Otisci dinosaura, ilustracija (Foto: Getty Images)

Brazilski znanstvenici u četvrtak su objavili otkriće nove vrste dinosaura, brze životinje koja je živjela u pustinji tijekom razdoblja rane Krede, a identificirana je prema otiscima stopala.

Nova vrsta, nazvana Farlowichnus rapidus, bila je mala životinja mesožderka visoka oko 60-90 cm, prema znanstvenicima. Otkriće je objavljeno u znanstvenom časopisu Cretaceous Research.

Izumiranje dinosaura Znanstvenici ruše dosadašnju teoriju o uzroku izumiranja dinosaura i nude novog krivca za taj kataklizmički događaj

Prema velikoj udaljenosti između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da se radilo o vrlo brzom dinosauru koji je trčao preko drevnih dina, stoji u priopćenju.

Razdoblje rane Krede trajalo je od 145 do 100 milijuna godina prije nove ere.

Fosilizirane "staze" dinosaura, kako ih znanstvenici nazivaju, prvi je pronašao 1980-ih talijanski svećenik i paleontolog Giuseppe Leonardi u gradu Araraquari u državi Sao Paulo. Leonardi je brazilskom Muzeju znanosti o Zemlji 1984. poklonio jedan od uzoraka otisaka stopala, pronađenih u takozvanoj formaciji Botucatu, skupini stijena formiranoj od drevne pustinje dina.

Mali sisavac napada triput većeg dinosaura Nevjerojatno otkriće: Pronađen fosil koji sugerira da je sićušni sisavac lovio i ubijao triput većeg dinosaura