Način na koji živimo i radimo radikalno se promijenio u posljednjih dvadesetak godina, a te promjene u budućnosti, s dodatnim razvojem i implementacijom tehnologija poput umjetne inteligencije bit će još veće. Velike promjene očekuju se i na automobilskom tržištu - tranzicija na električna vozila već je počela, budućnost donosi i sve veću autonomniju, a jednom možda i potpuno autonomna vozila kojima će upravljati računala. Također, sve se više govori i kako više nećemo posjedovati automobile jer će biti isplativije koristiti usluge poput Ubera ili unajmljivati vozila po potrebi.
Na tom tragu posljednjih godina automobilske kompanije pokrenule su pilot-projekte u kojima ljubiteljima njihovih automobila omogućuju da često mijenjaju svoja vozila - uz određenu pretplatu, odnosno mjesečnu naknadu. Dakle, kada idete na sastanak, možete odabrati neku poslovnu limuzinu, za uživanje vikendom sportski automobil i slično.
Jedna od kompanija koja je u SAD-u pokrenula takav servis jest i Mercedes-Benz. Pretplatnički servis Collection pokrenut je prije dvije godine u tri američka grada i trebao se proširiti i na druge gradove, no iz kompanije su ovaj tjedan objavili kako će, umjesto širenja, servis - ugasiti. Problem je u potražnji za koju iz Mercedesa kažu da je bila "OK" te je nekoliko stotina ljudi plaćalo pretplatu za korištenje njihovih vozila.
Bile su dostupna tri modela pretplate - Signature po cijeni od 1095 dolara mjesečno, Reserve (1595 dolara) i Premiere (2995), uz početni obvezni trošak od 500 dolara, a jasno, modeli dostupnih automobila ovisili su o pretplatničkom modelu. Korisnicima je bilo dostupno čak 30 modela, a pretplata je uključivala osiguranje, održavanje vozila i pomoć na cesti.
Iz Mercedes-Benza kažu kako je Collection zamišljen kao pilot-projekt, odnosno eksperiment s kojim su htjeli naučiti nešto više o potražnji za pretplatničkim servisima luksuznih automobila, kao i o korisnicima takvih automobila. Pohvalili su se kako su s Collectionom dobili gomilu podataka koji će im u budućnosti pomoći pri shvaćanju potreba i želja potencijalnih korisnika njihovih automobila, pogotovo milenijalaca.
Izvor: The Verge