Mercedes-Benz je objavio da je njihov električni konceptni automobil, Vision EQXX, uspješno završio test dugog dometa s preko 1000 prijeđenih kilometara na samo jednom punjenju baterije.

To je ujedno i jedna od najdužih udaljenosti koju je prešlo neko električno vozilo s jednim punjenjem baterije.

Mercedes-Benz VISION EQXX - 5 Pasite oči, predstavljen "ubojica Tesle": Mercedesov VISION EQXX pruža domet od 1000 kilometara i neviđen luksuz

Putovanje se odvijalo kroz nekoliko europskih gradova, počevši u Njemačkoj, preko Švicarske i Italije, a konačno odredište je bio lučki grad Cassis u blizini Marseillea na jugu Francuske. Temperature su se kretale od 3 do 18 stupnjeva Celzija, a vozilo je putovalo prosječnom brzinom od 86 kilometara na sat.

Prijeđena udaljenost bila je "preko" 1000 kilometara, tvrde iz Mercedes-Benza, a to je zapravo više nego dvostruko veći domet većine trenutno dostupnih električnih vozila. Prema Mercedesu, stanje napunjenosti Vision EQXX po dolasku bilo je oko 15 posto, ostavljajući još oko 140 kilometara mogućeg dometa. Prosječna potrošnja bila je rekordno niska i iznosila je 8,7 kWh na 100 kilometara.

Mercedes je prvi put predstavio Vision EQXX ranije ove godine kao prvenstveno eksperiment učinkovitosti baterije. Sa svojim sportskim izgledom i uglađenim, futurističkim dizajnom, konceptni će automobil vjerojatno poslužiti kao osnova za serijski automobil koji bi mogao biti konkurent drugim luksuznim električnim vozilima kao što su Porsche Taycan, Audi E-tron GT i Tesla Roadster.

Test dometa u stvarnom svijetu je pokazao prednosti Mercedesa, koji je ranije tvrdio da će Vision EQXX trošiti energiju po stopi od 10 kWh na 100 kilometara, odnosno da će moći prijeći više od 10 kilometara po kWh. Ti su se testovi temeljili na simulaciji prometnih uvjeta u stvarnom svijetu, procjeni koju je Vision EQXX nadmašio u stvarnim uvjetima na cesti.

U to vrijeme, Mercedes je rekao da je superiorna ponuda modela Vision EQXX potpuno realistična i da će mnoga njegova tehnološka poboljšanja biti integrirana u buduća serijska vozila kroz Mercedes-Benz modularnu arhitekturu. Rezultati testova u stvarnom svijetu poslužit će sad za potkrijepljenje tih tvrdnji.

Naravno, procjena dometa je još uvijek samo to: procjena. Na Agenciji za zaštitu okoliša u SAD-u, kao i na europskom svjetskom harmoniziranom postupku ispitivanja lakih vozila (WLTP), ovisit će da neovisno certificiraju bilo koji raspon električnih vozila. Većina električnih vozila na današnjem tržištu ima domet između 320 i 480 kilometara, dok neki raniji modeli imaju i manji domet od toga. Najnovija generacija električnih vozila ima domet od 400 do 480 kilometara.

Mercedes Mercedes priprema revoluciju? Najučinkovitiji električni automobil na svijetu dosega nevjerojatnih 1200 kilometara

Ipak domet električnih vozila vrlo je subjektivna stvar. Čak je i sustav ocjenjivanja EPA-e namijenjen samo predstavljanju dijela mogućnosti pod specifičnim uvjetima procesa testiranja. Obično isključuje čimbenike poput strmog penjanja uzbrdo i utjecaja hladnog vremena, koje može istrošiti bateriju vozila mnogo brže nego pri vožnji po ravnim površinama ili po toplijem vremenu.

Ono što svakako ide u prilog Mercedesu jest da nisu napravili svoj test dometa ni u čemu što bi nalikovalo savršenim cestovnim uvjetima. Ruta je uključivala niz strmih, planinskih ruta, kao i građevinske radove i druge opasnosti. Širok raspon temperatura, od hladnog planinskog zraka do umjerenijih uvjeta, pomogao je pokazati performanse Vision EQXX-a u raznim postavkama. Vozilo nije međutim naišlo na snijeg ili bilo kakve uvjete smrzavanja, za koje je poznato da isisavaju energiju iz EV baterije.

Izvor: The Verge

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju