Uoči predsjedničkih izbora u SAD-u, Microsoft se priključio borbi protiv širenja lažnih vijesti. Točnije, predstavio je alat za analizu videa i fotografija i detekciju digitalnih manipulacija.
Video Authentificator analizira fotografije i snimke i pokazuje koliki je postotak šanse da je dotični medij mijenjan.
U slučaju videa, prikazuje postotak u stvarnom vremenu za svaki kadar, kako se video pušta. Analizirajući granicu spajanja lažnog dijela videa i stvarnog, otkriva elemente koji nisu vidljivi ljudskom oku, stoji u pojašnjenju iz Microsofta.
Dodaju kako je tehnologija prepoznavanja lažnih (deepfake) videa razvijena u Microsoftu i to u odjelu koji je osnovan kako bi se osiguralo da se nova tehnologija razvija i koristi odgovorno.
Očekujemo da će metode za stvaranje sintetičkih medija biti sve sofisticiranije. Kako sve metode detekcije koje koriste umjetnu inteligenciju imaju postotak pogrešaka, moramo razumijeti i biti spremni odgovoriti na "deepfakeove" koji će se provući kroz te metode otkrivanja. Zato, dugoročno, moramo tražiti snažnije metode za održavanje i certificiranje autentičnosti novinskih članaka i drugih medija, ističu iz Microsofta.
Kako bi pokazali koliko je važno da medijski sadržaji na internetu budu originalni, Microsoft je sklopio partnerstvo s komercijalnom i neprofitnom udrugom Ai Foundation koja će kroz svoje kanale učiniti Video Authenticator dostupnim organizacijama koje su uključene u demokratske procese, ali i medijskim kućama te političkim kampanjama. Uz njih, sklopili su partnerstvo i s medijskim kućama - BBC, CBC i New York Times u sklopu Project Origin, kako bi testirali njihovu tehnologiju provjere autentičnosti te pomogli u stvaranju standarda koji bi bio široko prihvaćen. Ističu i kako će u narednim mjesecima proširiti partnerstvo i na druge tehnološke kompanije, ali i društvene mreže.