Mogu li influenceri imati pozitivan društveni utjecaj? Hrvatske pokretačice pokreta GIM tvrde da mogu

Taj proces će uključivati edukaciju u područjima psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije, proces izrade prve Etičke povelje influencera/ica te skupinu stručnjaka koja može pružiti podršku, interpretaciju te dodijeliti ili oduzeti certifikat influencerima.

Hina | 21.07.2021. / 13:17 komentari
Influencer (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

 Iz Hrvatske kreće prvi svjetski pokret - The Good Influence Movement (GIM) koji želi okupiti, educirati i certificirati influencere za odgovorno društveno djelovanje i pozitivan društveni utjecaj, najavile su to u srijedu Marina Orsag i Tamara Puhovski, njegove pokretačice.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca

The Good Influence Movement je globalna inicijativa o etičkom kodeksu influencera koju je pokrenula komičarka Marina Orsag, a koncept detaljno razradio i provodi Impact House čija je direktorica Tamara Puhovski, uz podršku Veleposlanstva Francuske Republike u Republici Hrvatskoj.

U priopćenju je istaknuto kako The Good Influence Movement želi motivirati i obvezati influencere da se posvete odgovornom društvenom djelovanju i pozitivnom društvenom utjecaju kroz proces certificiranja. Taj proces će uključivati edukaciju u područjima psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije, proces izrade prve Etičke povelje influencera/ica te skupinu stručnjaka koja može pružiti podršku, interpretaciju te dodijeliti ili oduzeti certifikat influencerima.

Utjecaj raznih influencera/ica na ljude i društvo poprilično je velik. Nažalost, iz raznih razloga, ti isti influenceri/ice, kao i ja sama, ponekad ne paze dovoljno na društvenu odgovornost svojih objava i zato sam došla na ideju kako bi bilo super kada bi postojala neka organizacija koja bi educirala influencere/ice o društvenoj odgovornosti, toleranciji, jednakosti, medijskoj pismenosti i svemu onome što naš život čini boljim, a sve kako bi njihove/naše objave postale kvalitetnije i društveno odgovornije, istaknula je Orsag.

Orsag je najavila da krajem rujna očekuju prvu GIM konferencija te da im se već javljaju prvi hrvatski, regionalni i strani influenceri koji žele sudjelovati, a Puhovski je dodala kako će 31. kolovoza u Zagrebu organizirati okrugli stol i predstavljanje Etičkog kodeksa influencera/ica.

Možemo i moramo raspravljati o tome je li influencerstvo nova struka. Ono što ne možemo raspravljati je da svaka pozicija moći mora biti uparena s razumijevanjem i poštivanjem odgovornosti koju ta moć nalaže, istaknula je Puhovski.

Ustvrdila je i da se u u svijetu - u kojem se 82 posto kupaca oslanja na preporuke influencera, a povrat na 1$ uložen u influencere se procjenjuje na 5.78$ te u svijetu u kojem Svjetska zdravstvena organizacija uvodi novi pojam - ''infodemija'' ili prekomjerna količina informacija o nekom problemu, koja otežava pronalaženje rješenja - ne može ignorirati društvenu moć influencera.

Vezane vijesti