Europska unija trebala bi agresivnije konkurirati velikim tehnološkim kompanijama iz SAD-a i Azije, komentirala je Angela Merkel u nedavnom razgovoru za Financial Times. Dodala je kako je potrebno povećati ulaganje u tehnologiju i posebno se fokusirati na stvari poput proizvodnje baterija za električne automobile, proizvodnju čipova i cloud computing.

Proizvodnja baterija posebno je bitna za jednu od perjanica njemačke ekonomije Volkswagen, koji ima velike planove na tržištu električnih vozila. Planiraju uložiti desetke milijarde eura, predstaviti nove modele e-automobila i raditi na širenju mreže stanica za punjenje. Koliko su električna vozila važna za VW, najbolje govori podatak da su model ID 3 nazvali trećim najvažnijim automobilom u povijesti kompanije, nakon Bube i Golfa.

Baterije za njihova električna vozila danas se većinom proizvode u Kini i Južnoj Koreji, a kompanija bi u suradnji sa švedskim Northvoltom trebala izgraditi tvornicu baterija u Njemačkoj, ali tek za tri godine.

No želje o proizvodnji čipova i baterija o kojima je Merkel govorila neće biti lako pretočiti u stvarnost. Europska unija, naglašavaju na CNN-u, nema inovacijski hub na razini Silicijske doline, kao ni stratešku podršku država kakvu imaju brojne kompanije u Aziji, što je otegotna okolnost za tvrtke u EU-u koje žele konkurirati na globalnom tehnološkom tržištu.

Kada je govorila o tehnološkom iskoraku, zanimljivo je da Merkel nije govorila o Njemačkoj, već o Europskoj uniji, što je stajalište koje zastupa i prvi čovjek Francuske Emmanuel Macron, koji se zalaže za stvaranje i zaštitu snažne europske industrije s kojom bi se moglo konkurirati američkim i azijskim kompanijama.