Mrzite posjete zubaru? Znanstvenici počinju testirati lijek koji bi mogao biti prekretnica u liječenju zuba

Dr. Katsu Takahashi na lijeku radi još od studentskih dana i uvjeren je kako bi, ako se pokaže učinkovit, mogao promijeniti način na koji brinemo o zubima.

Martina Čizmić | 11.08.2023. / 13:25

Zubna higijena, ilustracija
Zubna higijena, ilustracija (Foto: Getty Images)

Svi znamo koliko je važno održavati higijenu usta i zdravlje zuba. Ne samo da to garantira lijep osmijeh već i sprječava pojavu nekih drugih bolesti.

No isto tako znamo da kad se jednom pojavi karijes na zubu ili on pukne, to je početak kraja. Nemamo "rezervni" zub koji bi mogao izrasti i zamijeniti bolesni ili oštećeni.

Zubna higijena, ilustracija Alarmantno otkriće: Mikrobi u ustima mogu se udružiti u superorganizme i napraviti pravi kaos

Međutim, grupa japanskih znanstvenika radi na razvoju lijeka koji bi potaknuo rast zuba. Kako je objavljeno, klinička testiranja potencijalnog lijeka za ponovni rast zuba trebala bi započeli u srpnju 2024. godine. Ako se lijek pokaže uspješan u tim testiranjima, na tržištu bi se mogao naći do 2030. godine.

Tijekom testiranja znanstvenici s Medicinskog istraživačkog instituta u bolnici Kitano u Japanu fokusirat će se na ljude s anodontijom, rijetkim genetskim poremećajem koji onemogućava rast mliječnih i trajnih zuba na normalan način. Znanstvenici žele prije svega testirati lijek na najmlađim pacijentima, ali smatraju kako bi od njega mogli profitirati i odrasli, poput ljudi koji imaju problema s paradentozom.

Slika nije dostupna Mogu li trajni zubi ponovno narasti? Početna istraživanja japanskih znanstvenika dala su zanimljive rezultate

Dr. Katsu Takahashi, voditelj stomatologije i oralne kirurgije u bolnici, na razvoju lijeka radi o studentskih dana. Tijekom svog istraživanja otkrio je vezu između specifičnog gena (USAG-1) i ograničenja koliko zubi rastu kod miševa. Otkrili su da postoje antitijela koja bi mogla sigurno blokirati aktivnost USAG-1 i potaknuti rast zuba. Sljedeći je korak utvrditi postoji li ista kemijska reakcija i kod ljudi te može li se njome manipulirati.

Dr. Takahashi ističe kako je glavna prednost ove tehnike što bi se moglo potaknuti stvaranje i rast trećeg seta zuba kod odraslih ljudi, i to na potpuno prirodan način, bez korištenja matičnih stanica.

Lijek koji kod miševa blokira USAG-1, pokazao se veoma učinkovitim i mogao bi biti prijelomno otkriće u liječenju anomalija zubi kod ljudi, navode znanstvenici.