Nakon što je Elon Musk preuzeo Twitter krajem 2022. godine, postavilo se pitanje načina upravljanja kompanijom i kakve će sve promjene novi vlasnik donijeti. Dok je Muskov plan s Twitterom bio usmjeren, među inim, i na slobodu govora i ukidanje cenzure, dio korisnika, organizacija i kompanija smatrao je kako bi se to moglo odraziti i na dopuštanje nekog štetnog i opasnog sadržaja, kao i govora mržnje na platformi.
tri vijesti o kojima se priča


Zbog toga dio kompanija privremeno je odustao od oglašavanja na Twitteru jer nisu htjeli da se njihovi oglasi pojave pored takvog negativnog sadržaja. Sve je to utjecalo i na prihode ove mreže (prihodi od oglašavanja smanjeni su za više od polovice tijekom godine dana), a iako je Musk najavljivao kako želi diverzificirati zaradu Twittera, odnosno sadašnje platforme X, jasno je kako je odlazak oglašivača predstavljao veliku udarac za njega i tvrtku.
Kako bi pokušao smiriti situaciju, Musk je na kraju odstupio s mjesta izvršnog direktora te mreže i palicu upravljanja dao Lindi Yaccarino koja je pokušala vratiti dio oglašivača i prihoda od reklama.
We tried peace for 2 years, now it is war https://t.co/elgT62uDtF
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2024
Frustriran zbog situacije s oglašivačima, on se sada odlučio na novim potez s kojim želi kazniti one koji su digli sidro i povukli svoj novac kada je on preuzeo Twitter. Ovaj tjedan tako je podigao tužbu protiv grupe velikih kompanija koja, među inim, uključuje Unilever, Mars, CVS Company i Orsted, a na udaru njegova pravnog tima našla se i Svjetska federacija oglašivača (WFA). Prema tužbi, oni su se nezakonito dogovorili oko bojkotiranja Twittera, što je rezultiralo financijskim gubicima za kompaniju koji se mjere u milijardama dolara. Musk sada traži odštetu (nije specificiran iznos), kao i donošenje sudskog naloga protiv budućih pokušaja urote vezane uz oglašavanje na toj mreži.
Pokušali smo biti dobri tijekom dvije godine i dobili smo ništa osim praznih riječi. Sada, vrijeme je za rat, napisao je Musk na svom profilu na društvenoj mreži X nakon podizanja tužbe, dok je Yaccarino komentirala kako niti jedna mala grupa ljudi ne bi smjela monopolizirati ono što se naplaćuje.
U tužbi se navodi kako su kompanije “nepošteno” povukle svoje oglase prateći sigurnosne standarde koje je postavila Globalna alijansa za odgovorne medije koja je dio WFA-a. Prateći te standarde, s kojima se Musk naravno ne slaže, u tužbi se tvrdi kako su oglašivači djelovali protiv svojih ekonomskih interesa u zavjeri protiv ove društvene mreže, a s kojom su prekršeni američki antimonopolski zakoni i zakoni o konkurentnosti.
We tried being nice for 2 years and got nothing but empty words.
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2024
Now, it is war. https://t.co/MEzH0vqz0p
Prema stručnjacima s kojima su razgovarali novinari BBC-a, teško je vjerovati da će tužba imati pozitivan ishod. Naime, prema općenitim pravilima, politički motiviran bojkot nema veze s kršenjem antimonopolskih zakona te se na njega gleda kao na slobodu govora koja je garantirana Prvim amandmanom. No čak i ako tužba na kraju bude uspješna, platforma X neće moći natjerati kompanije da kupuju njihov oglasni prostor.