Situacija u Tesli u posljednje vrijeme se ne odvija po Muskovim planovima i željama, tako da je potrebno prilagoditi poslovanje i operacije trenutačnoj situaciji. Kako bi u tome uspjeli, kompanija će se poslužiti taktikom tradicionalnih proizvođača automobila poput Forda i General Motorsa, komentirali su neki analitičari i investitori u Teslu za Reuters.
Musk će, naime, kao osnovu za svoja nova i cjenovno pristupačnija vozila koristiti postojeće platforme i proizvodne linije. Takva promjena strategije zaista bi mogla rezultirati bržim i jednostavnijim lansiranjem jeftinijih modela, no to će pojeftinjenje biti manje u odnosu na ranija očekivanja i moglo bi dovesti do umjerenog rasta prodaje. Što to konkretno znači, odnosno hoćemo li vidjeti jeftinije verzije postojećih modela ili potpuno novi model baziran na istoj električnoj platformi, nije poznato.
Podsjetimo, izvršni direktor tvrtke Elon Musk ranije je više puta spominjao planove o razvoju jeftinije verzije Tesle čije bi ime trebalo biti Model 2, no nedavno se pojavile informacija kako su ti planovi odgođeni. Umjesto jeftinijeg modela, Tesla je navodno fokus prebacila na razvoj robotaksija, o kojem se također puno govori, ali konačan proizvod još nismo vidjeli.
Ipak, većina analitičara slaže se kako bi prioritet kompanije trebali biti jeftiniji modeli, a ne fokus na autonomnoj vožnji. Kako je to objasnio Don Nesbitt iz ZCM-a, Tesla je nekoć bila tehnološka tvrtka, dok se na njih sada gleda kao na automobilsku kompaniju pa tako trebaju i poslovati. U tom smjeru idu i posljednje izjave iz Tesle pa je jasno kako će se ipak okrenuti strategiji jeftinijih modela, što bi zaista moglo privući veći broj kupaca, no tek treba vidjeti koliko će pristupačni biti njihovi automobili. Prve takve modele očekujemo najranije početkom sljedeće godine, a sama ova najava pozitivno je utjecala na cijene dionice Tesle koje su porasle. To je strategija tradicionalnih proizvođača automobila, komentirao je analitičar iz Leverage Sharesa Sandeep Rao podsjetivši kako se danas može kupiti osnovna verzija Golfa, no u ponudi je i model GT koji je 25 posto skuplji.
Trenutačno Tesla kao najjeftinije modele na američkom tržištu u ponudi ima Model 3 i Model Y, čija početna cijena iznosi oko 39 tisuća, odnosno 43 tisuće dolara, a dio analitičara vjeruje kako bi Musk mogao predstaviti osnovne verzije ovih automobila koje će biti jeftinije, ali će imati slabije opcije.
Izvor: Reuters