Nagodba teška 200 milijuna dolara: Počelo je kao izazov na TikToku, a završilo s brojnim krađama vozila i najmanje 8 poginulih u prometu

Nakon što se na TikToku pojavio izazov, značajno je porastao broj krađa automobila, a neki ukradeni automobili sudjelovali su i u tragičnim prometnim nesrećama.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 22.05.2023. / 11:44

Krađa automobila, ilustracija (Foto: Getty Images)

Korisnici TikToka na ovoj društvenoj mreži mogu naići na brojne izazove. Neki su zabavni, neki su dosadni, ima ih dosta i opasnih, a izazov nazvan "Kia Challenge" pokazao se katastrofalnim i rezultirao je brojnim krađama, poginulim i ozlijeđenim osobama te velikim financijskim gubitkom za Hyundai i Kiju. Već smo pisali o tom izazovu, u kojem su, kako su se nazvali na TikToku, Kia Boyz objavili videozapis u kojem opisuju način na koji se jednostavno mogu ukrasti određeni modeli Kije i Hyundaija.

Krađa automobila Gradonačelnik New Yorka ima genijalno rješenje za problem krađe automobila: Pozvao je građane da koriste maleni Appleov gadget

Koliki je broj automobila u SAD-u ukraden, nije poznato, no kakav je utjecaj ovog izazova, najbolje govore podaci o krađama automobila u nekim gradovima. Tako je, prema policijskim izvještajima iz Milwaukeeja, u 2020. godini ukradeno 469 modela Kije i 426 Hyundaija, dok se taj broj godinu dana poslije, nakon što se taj izazov proširio mrežom, povećao na čak 3357 i 3406 ukradenih vozila tih brendova.

Prema informacijama američke Nacionalne uprave za sigurnost u prometu, ukradeni automobili sudjelovali su u najmanje 14 prometnih nesreća, u kojima je osam osoba poginulo.

Zbog svega navedenog protiv Hyundaija i Kije podignuta je skupna tužba, a umjesto provlačenja kroz potencijalno dugotrajan sudski proces, kompanije su odlučile postići nagodbu s tužiteljima. Ta će ih nagodba stajati čak - 200 milijuna dolara. Ova nagodba odnosi se na oko devet milijuna vlasnika vozila tih brendova u SAD-u, a najveći dio troškova (oko 145 milijuna) odnosi se na osobe kojima su automobili ukradeni ili oštećeni.

U spomenutom izazovu prikazano je kako je moguće zaobići sigurnosni sustav automobila korištenjem samo USB kabela ili nekog sličnog alata. Problem je što njihovi automobili proizvedeni između 2015. i 2019. nemaju električni imobilizator koji bi spriječio lopove da jednostavno provale u vozilo i pokrenu ga, što je standardna opcija u gotovo svim vozilima, naglašavaju na The Vergeu.

Hyundai Kona Sigurnost ispred trendova: Hyundai u automobilima ne namjerava zamijeniti fizičke tipke s virtualnim

Hyundai i Kia nakon tih su krađa objavili nadogradnje za automobile koje su se morale ugraditi u servisima, što je bio dodatan trošak za vlasnike vozila. Također, naknadno su objavili i besplatan softver s kojim je produžen zvuk alarma s 30 sekundi na minutu te čijom se instalacijom onemogućuje pokretanje automobila bez ključa.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti