Korisnici TikToka na ovoj društvenoj mreži mogu naići na brojne izazove. Neki su zabavni, neki su dosadni, ima ih dosta i opasnih, a izazov nazvan "Kia Challenge" pokazao se katastrofalnim i rezultirao je brojnim krađama, poginulim i ozlijeđenim osobama te velikim financijskim gubitkom za Hyundai i Kiju. Već smo pisali o tom izazovu, u kojem su, kako su se nazvali na TikToku, Kia Boyz objavili videozapis u kojem opisuju način na koji se jednostavno mogu ukrasti određeni modeli Kije i Hyundaija.

tri vijesti o kojima se priča Pomrčina Mjeseca - 4 Kako, kad i gdje promatrati Večeras ćemo moći uživati u potpunoj pomrčini Mjeseca: Evo sve što trebate znati o tom događaju Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble 3I/ATLAS "Međuzvjezdani posjetitelj" još je čudniji nego što su znanstvenici mislili Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi

Slika nije dostupna Gradonačelnik New Yorka ima genijalno rješenje za problem krađe automobila: Pozvao je građane da koriste maleni Appleov gadget

Koliki je broj automobila u SAD-u ukraden, nije poznato, no kakav je utjecaj ovog izazova, najbolje govore podaci o krađama automobila u nekim gradovima. Tako je, prema policijskim izvještajima iz Milwaukeeja, u 2020. godini ukradeno 469 modela Kije i 426 Hyundaija, dok se taj broj godinu dana poslije, nakon što se taj izazov proširio mrežom, povećao na čak 3357 i 3406 ukradenih vozila tih brendova.

Prema informacijama američke Nacionalne uprave za sigurnost u prometu, ukradeni automobili sudjelovali su u najmanje 14 prometnih nesreća, u kojima je osam osoba poginulo.

Zbog svega navedenog protiv Hyundaija i Kije podignuta je skupna tužba, a umjesto provlačenja kroz potencijalno dugotrajan sudski proces, kompanije su odlučile postići nagodbu s tužiteljima. Ta će ih nagodba stajati čak - 200 milijuna dolara. Ova nagodba odnosi se na oko devet milijuna vlasnika vozila tih brendova u SAD-u, a najveći dio troškova (oko 145 milijuna) odnosi se na osobe kojima su automobili ukradeni ili oštećeni.

U spomenutom izazovu prikazano je kako je moguće zaobići sigurnosni sustav automobila korištenjem samo USB kabela ili nekog sličnog alata. Problem je što njihovi automobili proizvedeni između 2015. i 2019. nemaju električni imobilizator koji bi spriječio lopove da jednostavno provale u vozilo i pokrenu ga, što je standardna opcija u gotovo svim vozilima, naglašavaju na The Vergeu.

Slika nije dostupna Sigurnost ispred trendova: Hyundai u automobilima ne namjerava zamijeniti fizičke tipke s virtualnim

Hyundai i Kia nakon tih su krađa objavili nadogradnje za automobile koje su se morale ugraditi u servisima, što je bio dodatan trošak za vlasnike vozila. Također, naknadno su objavili i besplatan softver s kojim je produžen zvuk alarma s 30 sekundi na minutu te čijom se instalacijom onemogućuje pokretanje automobila bez ključa.