Posljednjih godinu dana Apple je oborio brojne rekorde vezane uz prodaju pametnih telefona, zaradu i ukupnu tržišnu vrijednost, a tim uspjesima sada mogu dodati još jedan – ponovno su proglašeni najvrjednijim brandom na svijetu. Ljestvicu sto najvrjednijih brandova na svijetu već deset godina objavljuju marketinška agencija WPP i analitička kompanija Millward Brown, a listu formiraju na temelju kombinacije financijskih i marketinških podataka i istraživanja koje provode među korisnicima. Među sto najvrjednijih brandova nalaze se brojne tehnološke kompanije – prošle godine prvo mjesto na ovoj ljestvici pripalo je Googleu, a sada se na vrh vratio Apple čija vrijednost branda, prema izračunima ovih kompanija, iznosi 247 milijardi dolara.

Google pretekao Apple i postao najvrijednija svjetska kompanija

To je skok od 67 posto u odnosu na prošlu godinu, a u odnosu na proteklih deset godina to povećanje iznosi čak 1,446 posto. Glavni razlog povratka Applea na prvo mjesto ove ljestvice, a ujedno i glavni razlog zbog kojeg je ova kompanija oborila rekorde po pitanju prodaje i zarade jesu, naravno, novi modeli telefona koje je Cook predstavio u rujnu. Zahvaljujući iPhoneu 6 i 6 Plus Apple je u posljednjem prošlogodišnjem kvartalu zauzeo prvo mjesto na globalnom mobilnom tržištu, a u Millward Brownu napominju i 'uzbuđenje' koje okružuje ovu kompaniju u posljednje vrijeme (osim zbog novih iPhonea, sve zanima kako će na tržištu proći njihov najnoviji gadget – Apple Watch) te veliki rast cijena dionica. Drugo mjesto na ovoj ljestvici pripalo je Googleu čija vrijednost, prema izračunu ovih kompanija, iznosi 173 milijarde dolara, što je povećanje od 9 posto u odnosu na prošlu godinu, dok treće mjesto pripada još jednoj tehnološkoj kompaniji – Microsoftu.

Njegova vrijednost iznosi 115 milijardi dolara, uz porast od 28 posto u odnosu na prošlu godinu, a u Millward Brownu posebno napominju zasluge novog šefa kompanije Satye Nadelle koji je ponovno pokrenuo Microsoft. Što se ostalih tehnoloških kompanija koje se nalaze na samom vrhu tiče, na četvrtom mjestu nalazi se IBM (iako je njegova vrijednost pala za 13 posto), dok je na dvanaestom mjestu Facebook. Zuckerbergova kompanija zabilježila je najveći porast vrijednosti na ovoj ljestvici – čak 99 posto te je Facebook uspio povećati vrijednost svog branda kroz akvizicije, ali i kroz unovčavanje više od milijardu korisnika ove mreže. 

Foto: AFP