Nekoliko savjeta suosnivača Airbnb-a Joea Gebbia #LeWeb

Londonski LeWeb okuplja brojne značajne poduzetnike, među kojima u prvom danu svakako valja izdvojiti Joea Gabbia, suosnivača stranice za rentanje stanova Airbnb.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 05.06.2013. / 13:00

Nekoliko savjeta suosnivača Airbnb-a Joea Gebbia #LeWeb

Londonski LeWeb okuplja brojne značajne poduzetnike, među kojima u prvom danu svakako valja izdvojiti Joea Gabbia-u, suosnivača stranice za rentanje stanova Airbnb.

Kompanija čija vrijednost danas premašuje milijardu dolara, prije pet godina bila je samo ideja koja je nastala iz problema nedostatka smještaja i nemogućnosti plaćanja najma stana.

Joe Gebbia i Brian Chesky osnovali su Airbnb 2008. godine nakon što su dali otkaz u tvrtki u želji da pokrenu svoj startup. Iako je ta ideja na početku zvučala odlično, kasnije se uspostavilo da neće sve ići planom koji su zacrtali. Vrckavi, pun entuzijazma i vrlo pozitivan Joe Gebbia podijelio je svoju priču sa svim sudionicima Londonske LeWeb konferencije.

KRENULI SMO DOSLOVNO OD NIČEGA

Ideja o iznajmljivanju svog prostora krenula je nakon što su Brian i Joe odlučili dati otkaz u tvrtkama u kojima su radili u želji da pokrenu svoj startup. Nakon toga, najam njihovog stana skočio je preko noći, a njih dvoje ostali su bez novaca da ga plate, no očito s jako dobrom idejom.

Joe je ispričao kako su vidjeli da je ovo očito problem koji nemaju samo oni, te kako bi mogli napraviti mjesto za goste koje će iznajmljivati i ne samo to, već će svojim gostima dati doručak, pokupiti ih na aerodromu i možda pokazati grad.

S obzirom da su obojica bili dizajneri, prvi dan su napravili ideju, a drugi dan najosnovniju stranicu s četiri podstranice. "Postavili smo slike svojih kreveta i sve je izgledalo jako jednostavno". Nakon što su pokrenuli stranicu, shvatili su jednu činjenicu, a to je da za njihov novi projekt znaju smo njih dvojica — nedostajao im je marketing. "Napravili smo jedan PR i poslali ih svim dizajnerima koji su često posjećivali konferencije". 

Treći dan, medijske su stupce napunili naslovi o novom servisu Airbnb-u, posjećenost je rasla strelovito, a pred njihovim vratim pojavila su se trojica mladića iz raznih dijelova svijeta koji su htjeli iznajmiti njihov stan. "Drugi dan skuhali smo im doručak, odveli smo ih pred Golden Gate, potrošili smo 1.000 dolara, no to je bila najbolja investicija".

Samo 72 sata nakon što se stranica pojavila u medijima počeli su se javljati ljudi iz Brazila, Indije, Londona i ostalih dijelova svijeta, što je pokazalo samo jedno "Krenuli smo dobrim putem". Joe je odmah nazvao majku da joj kaže kako je uspio, no ubrzo su posjete počele padati i Brian i Joe su trebali nešto novo — programera koji će implementirati jednostavnost plaćanja. Odluka je pala na Nathana Blecharcyka, današnjeg šefa tehnologija, a ranije samo Joeovog cimera.

"Počeli smo doslovno od ničega", vratio se na početak svoje poduzetničke priče Joe te dodao "Jedino što smo mogli izgubiti jest naš smještaj".

Nekoliko savjeta suosnivača Airbnb-a Joea Gebbia #LeWeb

Nakon što su shvatili da bi Airbnb mogao funkcionirati tražili su način kako dovesti čim više ljudi. Odlučili su se na SXSW, jednu od značajnih tehnoloških konferencija u Austinu u Texasu gdje se obično vrlo brzo rasprodaju svi hotelski smještaji. Airbnb je imao 20 rezervacija ili prema riječima Joea "Bio je to limitirani uspjeh".

Tri puta su kretali iz početka i 2008. za vrijeme govora američkog predsjednika Baracka Obame, tražilo se mjesto više, ljudi nisu imali gdje prenoćiti — pravo vrijeme i pravo mjesto za Airbnb.

Prošle godine broj rezervacija smještaja diljem svijeta nadmašilo je broj u SAD-u. Bio je to znak da se mora dalje. Otvorili su lokalne podružnice, no u tom naumu naučili su jednu lekciju — ne možete lokalizirati poslovanje bez lokalnih ljudi. "To je jedna od najvažnijih lekcija koje smo naučili"

Joe ne smatra da su postali konkurencija hotelima, već kaže "Airbnb ne oduzima dio pite hotelijerstvu, mi želimo samo pitu učiniti većom nego što jest".

Savjet koji je Joe kroz svoj govor ponavljao jest rješavanje problema. "Probajte se približiti problemu što je više moguće. Upoznajte ljude kojima rješavate problem. Krećite se u tim krugovima i učite od tih ljudi te te stvari primjenjujte na svom servisu"

Popularnost Airbnba danas potvrđuje činjenica da je gotovo 50% ljudi na LeWebu rezerviralo svoj smještaj upravo preko ovog servisa, uključujući i mene.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti