Nemate pojma što obući za božićni party? Sad vam u tome može pomoći - umjetna inteligencija

Ovaj alat pomaže pronaći proizvode po ključnim riječima, čak i ako ne znate što točno tražite te prepoznaje preferencije kupca na temelju ranijih pretraživanja

Martina Čizmić | 01.12.2023. / 08:13

Shopping Muse (Foto: Mastercard)

Tko barem jednom nije poželio imati osobnog asistenta koji će za njega ili nju obaviti kupovinu, iskreno dati savjet što odjenuti u pojedinim situacijama ili jednostavno pronaći najbolje akcije na internetu? 

Zahvaljujući razvoju umjetne inteligencije to se i dogodilo. Shopping Muse, napredni je alat umjetne inteligencije koji mijenja način na koji potrošači istražuju i pronalaze proizvode u webshopovima.

Kako ističu iz Mastercarda, koji ga je kreirao, Shopping Muse rekreira iskustvo kupnje na način da razumije što ljudi govore o proizvodima te im pruža preporuke prilagođene njihovom stilu i nudi savjete o tome kako kombinirati proizvode i dodatke. Ova platforma omogućava korisnicima istraživanje modernih trendova (npr. „što odjenuti na vjenčanje u prosincu u Barceloni“), stilova oblačenja i specifičnih pojmova poput „cottagecore“ ili „beach formal“.

Gaming, ilustracija Umjetna inteligencija uspjela je riješiti problem koji muči brojne gamere

Preporuke koje Shopping Muse daje su prilagođene svakom korisniku, uzimajući u obzir njihov osobni profil, želje i preferencije. Ove preporuke se kontinuirano prilagođavaju na temelju informacija koje je korisnik napisao u chatu. Kroz personalizaciju putem alata Dynamic Yield, ova platforma koristi kontekstualne informacije (npr. vremenska prognoza) i uvide u ponašanje korisnika (što je korisnik pretraživao tijekom sesije) kako bi im predložila proizvode. Prati što ljudi pretražuju, što im se sviđa i kako se ponašaju na internetu te na temelju toga daje preporuke za proizvode koji bi im mogli odgovarati.

Shopping Muse i slična rješenja predstavljaju sljedeći korak u promjeni načina prodaje, fokusirajući se na potrošače kao ključni element njihova iskustva, izjavila je Raj Seshadri, predsjednica Odjela za podatke i usluge u tvrtki Mastercard, te dodala: Mastercard koristi tehnologiju i strojno učenje kako bi postigao bolje rezultate i za robne marke i za potrošače.

Shopping Muse ne samo da pomaže kupcima da pronađu proizvode pomoću ključnih fraza, već i umanjuje frustraciju pomažući potrošačima da pronađu savršen proizvod čak i kada ne znaju kako ga opisati riječima. Kroz integrirane alate za prepoznavanje slika, trgovci mogu preporučiti relevantne proizvode na temelju vizualnih sličnosti s drugim proizvodima, neovisno o tome nedostaju li odgovarajuće tehničke oznake. Ovaj alat također uzima u obzir preferencije kupca, temeljene na povijesti pregledavanja ili prošlim kupnjama, kako bi bolje predvidio buduće potrebe za kupnjom. Razumijevajući preferencije potrošača i šireg konteksta njihovog ponašanja, trgovac može osigurati da predloženi proizvodi budu komplementarni jedni drugima, a ne suvišni.

Sante leda, ilustracija Znanstvenici uspjeli iskoristiti umjetnu inteligenciju za praćenje santi leda iz svemira

Personalizacija omogućava ljudima da dožive upravo onakvo iskustvo kupnje kakvo žele, a inovacije vođene umjetnom inteligencijom su ključne za stvaranje uzbudljivih i prilagođenih online kupnji, istaknuo je Ori Bauer, izvršni direktor tvrtke Dynamic Yield koja je u vlasništvu Mastercarda. Korištenjem generativne umjetne inteligencije u Shopping Museu, zadovoljavamo očekivanja potrošača te činimo proces kupnje pametnijim i jednostavnijim nego ikad prije.

Alat u svoja sučelja integriraju trgovci, a jezik alata se može prilagoditi kako bi odgovarao komunikacijskom izričaju trgovca. Trgovci odjećom, obućom i modnim dodacima su prvi slučaj na koji se ovaj alat koristi, ali može funkcionirati i za kupnju namještaja („pomogni mi naći kauč za sobu određenih dimenzija“) ili namirnica („pomogni mi obaviti kupnju za novogodišnju večeru“).

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti