Umjetna inteligencija polako se uvukla u naše živote, a da toga gotovo da i nismo bili svjesni. I dok su neki aspekti umjetne inteligencije vezani uz produktivnost bili dobrodošli, druge aspekte još trebamo upoznati kako bismo mogli procijeniti sviđaju li nam se ili ne.
No, u jednom je umjetna inteligencija (barem za sad) veoma dobra - stvaranju nečeg novog iz već postojećih stvari.
Naime, youtuber Harrison Kinsley, objavio je video u kojem se prikazuju fascinantne mogućnosti umjetne inteligencije. U suradnji s Danielom Kukiela, Kinsley je koristio program GameGAN Neural Network kako bi napravio simulaciju.
Iako GameGAN Neural Network možda nije toliko poznat u javnosti, ovaj program koji koristi umjetnu inteigenciju kako bi stvorio videoigre na brzinu, već je pokazao svoje mogućnosti kad je prošle godine napravio vlastitu verziju popularne igre Pac-Man. Za to je umjetnoj inteligenciji trebalo samo četiri dana, a pri tome je o igri "učila" promatrajući drugu umjetnu inteligenciju kako igra.
No, Kukiela i Kinsley nisu željeli ponoviti test s nečim tako jednostavnim poput Pac-Mana. Oni su postavili letvicu nešto više i od umjetne inteligencije tražili da napravi vlasitu verziju popularne igre "GTA V".
Za takav pothvat nisu mogli koristiti kućno računalo, već su od NVIDIA posudili 200 tisuća vrijedan podatkovni centar odnosno superračunalo u malom. Opremljeno s osam A100 GPU-a optimiziranih za rad s umjetnom inteligencijom te dva 64-jezgrena serversa CPU-a.
Koristeći ovo malo superračunalo, Kinsley i Kukiela "educirali" su GameGAN o GTA V. Pustili su 12 umjetnih inteligencija da voze istom dionicom u igri te omogućili računalu da prikupi dovoljno podataka kako bi stvorila vlastiti svijet. Konačni rezultat pokazao je koliko još mogućnosti umjetna inteligencija ima, a koje još uvijek ne koristimo.
Umjetna inteligencija stvorila je osnovnu 3D grafiku u stvarnom vremenu. U prijevodu, kako su se automobili kretali po toj novoj stazi, mijenjali su se položaji sjena ovisno o položaju izvora svjetla. Koliko je već to velik pothvat možda najbolje govori činjenica da bi grupi programera trebale godine programiranja u posebnim programima kako bi to ostvarili. Umjetnoj inteligenciji za to je bilo potrebno puno, puno manje.
No, to ne znači da će ubuduće umjetna inteligencija stvarati videoigre. Možda neke njene dijelove, ali ne cijele igre.
Izvor: TechTimes