Veliki povratak legendarnog brenda na krilima nostalgije i povoljnih cijena

Nakon 12 mjeseci od početka prodaje Nokijinih telefona ova kompanija prodala je oko 10 milijuna pametnih telefona te su u posljednjem kvartalu zauzeli 1 posto tržišta.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 06.02.2018. / 10:40

Nokia (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Taktika predstavljanja jeftinijih, ali kvalitetnih telefona, i nostalgije pokazala se dobitnom kombinacijom za kompaniju HMD Global koja je otkupila prava na Nokijin brend i početkom prošle godine počela s prodajom prvih telefona. Nakon što su se početkom prvog kvartala fokusirali prvenstveno na kinesko tržište, s vremenom su se njihovi pametni telefoni pojavili i u Europi, a prodaja je rasla iz kvartala u kvartal, čemu je sigurno pomoglo i oživljavanje legendarnog modela 3310.

Kako je riječ o klasičnom mobitelu, a ne pametnom telefonu, prodaja modela 3310 nije se odrazila na porastu udjela ove kompanije na smartphone tržištu, no pokazala se kao odličan marketinški potez jer je nakon toliko godina ime ove kompanije ponovno zauzelo naslovnice medija te su na taj način iz HMD-a podsjetili korisnike kako je Nokia i dalje "živa".

Ne samo da je Nokia živa već je kompanija u posljednjem ovogodišnjem kvartalu prodala više od 4 milijuna pametnih telefona, čime su zauzeli oko jedan posto tržišta (što je veliki uspjeh s obzirom na to kako su na tržištu manje od godinu dana), dok je prema nekim analitičarima prodaja za cijelu godinu iznosila oko 8,5 milijuna telefona. No kako je prodaja prvog telefona ove kompanije počela 20. siječnja 2017., a s obzirom na konstantni porast prodaje tijekom svih kvartala, analitičar mobilnog tržišta Tomi Ahonen smatra da je broj prodanih telefona ove kompanije mogao iznositi oko 1,4 milijuna telefona tijekom prva tri tjedna ove godine, što znači kako je tijekom prve godine HMD Global prodao oko 10 milijuna pametnih telefona.

Još mjesec dana: Nokia priprema nešto "fantastično"

Nakon povratka na tržište na kojem su se brzo stabilizirali kao pouzdan brend s kvalitetnim i ne preskupim telefonima, bit će zanimljivo pratiti kakvi će biti potezi HMD-a tijekom ove godine i koji će biti njihovi prioriteti. Na Forbesu su kao prioritete za 2018. izdvojili udvostručenje tržišnog udjela na dva posto i ulazak među top 10 proizvođača pametnih telefona na svijetu, a više o planovima i prioritetima HMD-a trebali bi saznati već ovog mjeseca, kada će na Mobile World Congressu predstaviti nove modele pametnih telefona.

Prema dosadašnjim glasinama, na mobilnom sajmu koji će se održati u Barceloni možemo očekivati njihov najjeftiniji model Nokia 1 koji će pokretati Android Go (bit će namijenjen prvenstveno tržištima u razvoju), Nokiju 7 Plus s velikim ekranom te najjači Nokijin smartphone do sada – Nokiju 9 s kojom bi na tržištu trebali konkurirati najjačim telefonima na tržištu.

Izvor: Forbes
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti