Na vidiku su novi potencijalni problemi za Elona Muska i Teslu. Nakon što su nedavno morali povući 54 tisuće vozila, sada im prijeti još jedna istraga koja bi mogla rezultirati novim povlačenjem vozila.

Tesla Tesla iz sigurnosnih razloga povlači čak 54 tisuće vozila, sporna softverska opcija mogla bi mnogima prouzročiti poteškoće

Istragu je pokrenula američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) i to nakon što su primili 354 pritužbe vozača oko tzv. “fantomskog kočenja” automobila, odnosno neočekivane i nepotrebne aktivacije kočbuca tijekom aktiviranog asistenta u vožnji. Naime, u nekim slučajevima kada je situacija na cesti bila uobičajena, odnosno nije bilo nikakvih problema, gužvi, prometnih znakova, niti potencijalno opasnih situacija, Teslina vozila u kojima je bio aktiviran autopilot ponekad su sama zakočila, bez intervencije vozača.

Naravno, takvo naglo i neočekivano kočenje može stvoriti velike probleme u prometu, ponajviše za osobe koje upravljaju automobilima iza Tesle koja nenadano koči te može doći do udara u stražnji dio vozila.

Upravo se to dogodilo jednoj vozačici koja je prošlog lipnja podnijela pritužbu NHTSA-u. U samo nekoliko sekundi njen je automobil smanjio brzinu sa 120 na 65 km/h te ju je zamalo udario drugi automobil. Ona je tu situaciju prijavila i Tesli, no nakon dijagnoze automobila poručili su joj kako nemaju odgovor na njen problem te da bi se takve situacije povremeno mogle događati. No ništa konkretno nisu poduzeli. To je opasan problem koji bi mogao izazvati nesreće s ozbiljnim posljedicama, opisala je vlasnica Tesle za američke medije.

Podsjetimo, Tesla se ranije našla i na udaru korisnika koji su tvrdili da njihovi automobili ponekad sami ubrzavaju, bez da oni pritisnu papučicu gasa, no podaci iz automobila, ali i sama istraga pokazali su da su vozači, umjesto kočnice, stisnuli gas te je problem bio u njima.

Udarac u stupić Pogledajte video nesreće Teslina vozila kojim je upravljalo računalo

U ovoj situaciji s kočenjem, čini se da bi problem zaista mogao biti u softveru jer automobil neočekivano koči dok njime upravlja računalo i vozač, osim što mora imati ruke na volanu, nema drugih interakcija s automobilom u vožnji.

Izvor: Jalopnik

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju