Novi savjetodavni servis donosi odgovore na najčešća pitanja koja muče sve stanare i upravitelje zgrada

Koja su prava i obveze stanara u zgradama i kome se obratiti kako bi se neki problem riješio?

Martina Čizmić | 12.04.2021. / 12:45

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Svi koji žive u zgradama, bez obzira na to koliko su te zgrade velike ili stare, barem su se jednom susreli s nekim od problema za koji nisu točno znali kako riješiti ili kome se obratiti za pomoć. 

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj se nalazi više od 2,3 milijuna stanova, od čeka je službeno nastanjeno 1,5 milijuna. Život u stambenim zgradama reguliraju Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima donesen 1996. godine te Uredba o održavanju zgrada donesena 1997. godine Od tada se oba akta nisu suviše mijenjala, a to je uzrok velikih nedoumica i nejasnoća u zgradama.

Kako bi pomogli stanarima da se snađu u tim propisima, ali i njihovim pravima i obavezama, sredinom rujna 2020. godine, osnovan je prvi savjetodavni servis za svakog suvlasnika u Hrvatskoj – ZGRADOnačelnik.hr.

Iza servisa stoji grupa suvlasnika i predstavnika suvlasnika koji su shvatili da se za dobivanje kvalitetne i točne informacije moraju itekako pomučiti. Tako su napravili servis koji na jednom mjestu obuhvaća savjete, informacije, ali i upute korak po korak kako riješiti neki problem, namijenjene suvlasnicima, predstavnicima suvlasnika i upraviteljima zgrada u Hrvatskoj.

Kako ističu osnivači servisa, količina problema u zgradama je nevjerojatna i kreće se od neplaćanje pričuve, lošeg održavanjea, 'susjeda iz pakla', načina tko i kako odlučuje, vodomjera, preskupih majstora, neodgovornih upravitelja i suvlasnika, pa sve do neriješenih vlasničkih odnosa…

Svi ti problemi dodatno su izašli na vidjelo nakon potresa koji su prošle godine protresli i oštetili brojne zgrade u Zagrebu, Zagrebačkoj, Krapinsko-zagorskoj, Karlovačkoj i Sisačko-moslavačkoj županiji.

Kako je servis tek nedavno krenuo s radom, postoje brojne teme koje se pojavljuju u praksi i stvaraju probleme stanarima zgrada diljem Hrvatske, pa iz ZGRADOnačelnika pozivaju da im se čitatelji jave s njihovim problemima, ali i pozitivnim primjerima iz prakse. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti